Planer!

Idag har jag börjat sortera allt i min datorhörna som agerat uppsamlingsplats för betalda räkningar och annat viktigt jag köpt sedan jag flyttade in.

Hittade en massa viktigt, som jag dock inte behövt någon gång, men hade jag sökt det hade jag funnit det i alla fall!

Kvitton på dyra saker och lönebesked från... rätt många löner, och varenda hyra från Augusti 2008... tror jag det var! Imponerande eller tragiskt... döm själv! Men på plats var de!

Linda sms:ade och efterlyste köp av skrivare... och jag tycker ju om att köpa teknikprylar (:$). Funderingar och besök till diverse butiker har redan gjorts och jag har gått och blivit kär i en modell (av en skrivare alltså) som finns på Media Markt. Den är väl definitionen av OVERKILL egentligen, men den har det jag söker (vi för den delen, men lever den upp till mina krav brukar den leva upp till Lindas med... och lite till... :$)

Den jag fastnat för kostar visserligen ~3000kr och sådär... vilket kan tyckas lite saftigt med tanke på att det itne skrivs ut överdrivet mycket (fast å andra sidan, den nuvarande skrivaren inbjuder inte något vidare heller).

För 3000 får man i alla fall en färglaser, med toners för svart och färg som räcker till runt 2000 utskrifter sägs det. Är det hälften så räcker det antagligen i minst... skrivarens livslängd, känns det nästan som. Och skulle det behövas en ny toner längre fram, då lär det antagligen vara rätt låg månadskostnad totalt sett.

Är trött på färgpatroner till skitskrivare som klibbar ihop och inte gör jobbet när man väl behöver. Dessutom brukar (jag är ingen expert, men min erfarenhet av de... 4-5 skrivare jag upplevt säger att) vanliga färgpatroner ha en tendens att ta slut ganska fort och kräva att det köps nya. Och det hela är en komplicerad röra likt ett mobilabonnemang nästan. Många billiga eller få dyra? I slutändan kanske det blir same shit.

Billiga patroner brukar bete sig just billigt... de kan vara av dålig kvalité och sånt. De torkar ihop lättare med och sådär... så någon skrivare med färgpatroner känns ganska uteslutet från början. Pappa köpte en för 1500 kr som krånglat mer än min för 400kr, vilket ledde till att de köpte en likadan (en modell nyare eller något) som jag har nu, och vad jag vet gör den jobbet.

Ett annat plus för skrivaren i fråga är att den har stöd för trådlöst nätverk, vilket betyder:
  1. Den kan stå diskret i min datorhörna och varken ta plats eller synas annat än när man vill se den.
  2. Inga sladdar som ligger och trasslar.
  3. Den behöver inte flyttas från dator till dator när Linda eller jag vill skriva ut.
Det finns säkert någon mer fördel. Men dessa är de viktiga som jag ser det! Nu måste jag dock dra mig till jobbet!

Förlåt för högen med papper som ligger på golvet, det var inte tänkt så, men behövde ju blogga innan jag gick! :@

Hoppas jag hittar en cykel nästa vecka så jag får genomföra min cykeltur från Gävle till Sandviken. Blir fint!

Vet att jag tänkte skriva något mer här, men minns inte vad... nåja, there's no time!

Kommentarer
Postat av: Linda

Har sisidär 25 sidor eller något att skriva ut nu sååå ;)

2010-09-02 @ 14:46:04
URL: http://kaffekatt.blogg.se/
Postat av: Lampan

Nu har jag kommit på en sak. DET FINNS INGA BILDER I DIN BLOGG.

Vilket gör den svår att läsa. Ge oss bilder, ge oss bilder!

2010-09-02 @ 16:07:34
URL: http://www.ninjakossan.se/
Postat av: Filipsa

så köpte ni inte den :(:(:(?

2010-09-14 @ 09:17:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0