Oh lord!

Dagarna bara flyyyger iväg helt plötsligt! Eller speciellt när jag har haft eftermiddag+helg. Blir inte mycket tid eller ork kvar att blogga, eller ens något att blogga om alls om man ska vara sån. Det mesta är jobb... och hur kul är det att blogga om jobb? Nä, just det.

Men nu är jag ledig och idag var det tänkt att jag skulle köpa en cykel, men så blev det inte. Jag kom försent, och alla upphittade cyklar polisen samlat på sig under veckan var borta, utom TVÅ! En skabbig mountainbike (vågar inte tänka på hur dåliga bromsarna var...) samt en barncykel... I will say no more!

I övrigt har det väl hänt lagom mycket.

Idag fyllde mamma år och jag och Linda var dit och var sociala och gav mamma en Brynäs-tandborste och kalender, samt en ask med lala som tydligen smakade helt okej fick jag veta senare i ett sms.

Hmm, apropå sms kom jag nu att tänka på att jag inte svarade på det jag fick av mamma... på hennes födelsedag och allt. Usch, sånt gillar jag inte... fan vad klantigt av mig! :( Jag ogillar i största allmänhet att inte svara på sms om jag har tid och så... Nu blev det att jag glömde... men det gör det inte mer okej. Ska det glömmas någon dag ska det inte vara på födelsedagen! :( Ska svara imorrn, så fort jag kommer ihåg!

Det blir nog till att beställa Canal+Max med! Jag tror det blir win! Fast ändå finns en viss tveksamhet i mig, främst en ekonomisk liten nisse som säger att det kanske inte är nödvändigt. Men hockeynissen i mig vet att det är välförvaltade pengar! Inte minst för alla pengar som tjänas in på hockey, utan möjligheten att se filmer och serier på Canal+ i övrigt. Det är bara bonus för mig... men får se imorrn!

Tror jag ska lägga mig nu... även om det bär emot att lägga sig såhär tidigt frivilligt en vecka då jag har möjlighet att vara uppe länge och sova länge. Nästa vecka finns inte den lyxen och... imorgon är det halvtid! Fy... tiden går så fort! :( Men det är skönt att börja med förmiddag (även om jag inte vill tänka på det nu) efter lediga veckan. Fördelen är nämligen att man inte hinner tänka så mycket innan som om det varit eftermiddagsskift. Då har man fram till 13 på sig att ha ångest, för att sedan tvinga sig till jobbet och känna sig bitter som... fan!

Ljuspunkt i nästa vecka är också att hockeyn drar igång... känner mig så otroligt geekig... :( Om jag kunde hålla käften om det bara... ska försöka göra det, okej? :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0