Ledighet, come to me!

Just nu är varje oupplevt skift som sambo ett äventyr! Och kommer så vara även de närmaste fyra veckorna.

Första veckan Linda bodde här så jobbade jag förmiddag förvisso, men då hade hennes pluggande inte kommit igång, vilket gjorde att det fungerade ungefär som det fungerat förr, no difference.

Andra veckan, förra veckan, jobbade jag natt, då var det nollning (åtminstone en dag... ;) )... vilket gjorde att även den veckan blev... ganska standard!

Nu är det den tredje veckan och nu jobbar jag alltså eftermiddag, samt helgen. Såhär långt känns det bra! Och när eftermiddagar känns bra... då är det ju ännu bättre eftersom eftermiddagar brukar suga getpung... eller något liknande tidelagigt.

Nästa vecka är jag ledig och då är siktet alltså inställt på att slappa, baka... laga lite mat och sådär! Inte göra mer än nödvändigt, men fortfarande inte låta veckan passera utan att jag gjort ett skit (vilket har hänt och säkerligen lär hända igen någon gång). Har ett quest i form av cykelköp i Gävle, det måste dock bli på onsdag eller torsdag eftersom det är de enda dagarna stället (Polisen) där jag ska köpa endast har öppet försäljningen då.
Sedan cykla hem med köpet (förutsatt mitt kräsna huvud kan se potential i något åbäke som finns där) de 24,1 km det antagligen kommer bli eftersom jag måste cykla via Valbo och Forsbacka för att ta mig hem, most likely... (tänker använda GPS:en i min iPhone, mhm!)

Enligt iPhonen ska det ta 4 timmar och 49 minuter att gå de 24,1 kilometrarna. Då räknar de på en hastighet på 5km/h. Rullar jag fram på en duglig cykel och har hyffsat trafikvett kommer jag troligtvis hålla en medelhastighet på ~20km/h och därmed ta... absolut max 2 timmar på mig. Spar mycket tid på att jag slipper fundera på vilken väg jag ska åka. Det blir ett fint äventyr!

Nu är det dags att krypa ner under täcket! Mys!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0