Väckning och blogg

Det börjar dra ihop sig till jobb igen. Jag lyckas alltid börja skriva försent!

Fördelen är visserligen att jag då inte kan skriva ett jättelångt inlägg, bless your hearts!

Linda bad mig igårkväll att jag skulle väcka henne. Jag svarade skämtsamt att då fick hon nog väcka mig och påminna mig eftersom jag är dålig på att komma ihåg att påminna...

Sen sov vi... sov, sov och sov.

Sen vaknar jag av ett sms strax före 09 och fick klart för mig att jag tydligen försökt (och lyckats...) väcka henne... när jag sov! Jag minns lite vagt att jag hörde "Booob, få mig att vakna!"... vilket jag inte kan ha hört eftersom frun inte sa så. Alltså drömde jag det... men det jag minns en är hur jag... hmm, jag tror jag låg på mage och sträckte högerarmen mot henne och puttade ganska okontrollerat... minns egentligen bara att jag gjorde något, inte alls vad som följde eller eventuell reaktion... hmm.

Frågan i sms:et var annars om hon hade snarkat och ifall det var anledningen att jag började slå på henne... men så var det alltså inte! Hmm, konstig grej! Tur att jag inte petade ut hennes öga eller något i alla fall :$

Sen ska tilläggas att min "väckning" ägde rum 1,5 timme innan jag egentligen skulle väckt (~06:00 istället för 07:30)... men det var i alla fall i tid! Tänk om jag börjat väcka när jag själv vaknade vid 09? Det hade inte blivit populärt! :$

Utöver det så har jag pillat vidare på min blivande blogg. Eller pillat och pillat, jag planerar och planerar.
  • Vad fokus ska ligga på
  • Design (färger, teckensnitt... bakgrundsbild... header)
  • Vilka funktioner som ska finnas med
Sen utvärdera resultatet efter varje steg... vad som verkligen behövs, vad som inte behövs. Vad som kan göras för att bloggen inte ska bli som "alla" andra, men samtidigt vara en blogg. Osv. Klurigt, men väldigt trevligt att fundera på! Gjorde ett litet exempel (ignorera bakgrundsbilden).



Ikväll spelar Brynäs mot AIK. Jag önskar att jag kunde vara hemma och se. Förhoppningsvis slipper Brynäs nya (tyske) målvakt fortsätta leva med öknamnet GD:s skribent gav honom efter första namnet (och som jag själv skämtat om att det skulle kunna bli innan :( ) Citat från Stisse Åbergs krönika efter skitmatchen (2-7 mot Södertälje) i tisdags.

"Men jag tänker inte stoja om att Brynäs stora problem är på målvaktssidan, trots Scheisse-Greiss i går."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0