Tintin

Tintin är förjävla mysigt att titta på alltså!

Igår när jag gick hem från Ica vid 21-tiden på kvällen så tittade jag upp och såg stjääärnorna!
Jag gillar att titta upp och fascineras, samtidigt som jag för en stund känner mig tråkig som ändå är rätt nöjd med att röra mig de korta avstånd jag normalt rör mig (som längst till Gävle, kan man säga).

Samtidigt som jag tittade upp kom jag att tänka på Tintin, "Den mystiska stjärnan" närmare bestämt.

Tintin och Milou

Kanske den tardigaste av alla avsnitt egentligen, om man bortser från inledningen, som jag tycker om för dess dramatik (man tror att världens undergång är en eller två dagar bort). Tintin går runt och försöker förstå det, samtidigt som en massa tok börjar hända (värme, asfalt som smälter, däck som exploderar m.m.).

Jag känner mig lite knepig som någonstans ändå längtar lite efter att något ska hända i världen. Jag vet inte vad... men något stort!

Jag VILL inte ha ett till 11:e september, men samtidigt vill jag det. Jag minns när jag kom hem från skolan och jag minns även hur pappa ringt hem till mamma som slutat tidigt och berättat att han hört det på radion och att vi skulle sätta på tv:n.

Visst är det inget man vill ska drabba någon... men det finns ändå något overkligt över det hela. Något har hänt som "aldrig" händer!

Hur skulle du reagera om det kom fram att jorden kommer krossas av en stor... grej som kommer flygande genom rymden med en jävla fart och träffar oss runt 15-tiden på onsdag? Vad skulle du göra? Vad skulle du äta? Var skulle du befinna dig när det hände och sånt?

En sak är säker, du skulle inte hinna spela Cataclysm! (för det släpps den 7:e december).
Jag tror för övrigt det kommer bli "årets för tidigt köpta julklapp". Väldigt många kommer vilja ha det... och väldigt många kommer inte vänta 17 dagar till julafton på att få börja spela.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0