Resaaa

Att vara ute och gå i tiderna runt när mina skift börjar och slutar har sina för och nackdelar.

Fördelarna med att gå dit är ju självklart inte så många, mer än att det är bra att ha ett jobb och sådär! Och visst trivs jag, men om det inte vore för behovet av pengar skulle jag ju inte vara där.

Men det fina är också att gå och fundera på vägen dit och hem. Det är synd att jag inte har en grej som skriver en blogg utifrån mina tankar där, för det skulle underlätta så mycket och det skulle inte gå en dag utan blogg.
Nu blir det istället att jag tänker på något och är jättetaggad då, och har alla ord för det jag tänker. Något som jag inte har sen när jag får tillfälle att skriva det jag tänkte på innan.

Nåja, jag tänkte i alla fall någon kväll under veckan när jag gick hem, på hur fint det är att sitta på en hotellbalkong och mysa en ledig dag.

Att vara ute och tassa i solen på dagen, göra något, titta på något, eller kanske sola... eller bada?

För att sedan mot kvällen leta upp en fin resturang nere vid stranden, att sitta och äta något gott vid och sedan beställa någon rolig, gigantisk drink att smutta på i lugn och ro, för att sedan dra sig tillbaka till hotellet och... läsa eller spela kort eller något innan det är dags för sömn.

Och sedan vakna lagom tidigt morgonen därpå, tassa iväg till en närliggande affär och köpa lite mystiskt bröd och någon yoghurt i en förpackning som ser så främmande ut det bara är möjligt! Wooh!

Hmm, dock känns det jag skrev en aning halvhjärtat nu när jag inte var fullt så pepp som jag var när jag tänkte på det förr, men det sammanfattar ändå mina tankar ganska bra. Some pics!



Kommentarer
Postat av: Linda

Vill du göra sådant så borde du ej ha skaffat fet sambo utan självförtroende :E

2010-10-01 @ 20:47:53
URL: http://kaffekatt.blogg.se/
Postat av: Lampan

Hade aldrig rest någonstans innan jag träffade Emil. Sedan visade det sig att hans mamma är resgalen, och jag har nu fått följa med dem på resor och efter bara två stycken är jag helt galen i det.

Vill resa hela tiden och överallt.

2010-10-01 @ 21:41:01
URL: http://www.ninjakossan.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0