Ledigheten påbörjad!

Det känns hur skönt som helst! Veckan har... mer eller mindre fått bästa möjliga start!

Gårdagens höjdpunkt var ändå träningen (som det var nära att jag struntade i).
Hädanefter ska jag se till att det är någon ofet mat innan träningar/matcher. Jag kände mig som en kanonkula igår, nästan. Det är inte varje gång det är så (och speciellt inte efter att ha missat två träningar p.g.a. jobb).

Jag valde dessutom rätt klubba igår! (så väljer jag att se det i alla fall)
Mitt lag "vann" med 8-6 och jag bidrog med hela 3(!) strutar (av alla töntiga synonymer för mål, så tycker jag att strutar är det absolut bästa ord som går att använda, "hänga några strutar")

Ett mål i målet där det står en plint, vilket betyder att det enda sättet att göra mål är genom att träffa någonstans mellan stolpe/ribba och ~15cm ifrån, annars träffar man plinten som är omutlig och spottar ut bollen mitt på planen igen.

Utöver det alltså två mål på målvakten, ett skymt skott från högerkanten vid första stolpen. En del folk i skottriktningen som skymde målvakten, fint! Det andra var en mycket fin smörpassning från kompis-Johan som jag bara smällde upp i krysset, inte en sportmössa för målvakten!

Nåja, det var väl det. Jo, Linda fick hem säsong 3 av Criminal Minds med, och det är en underbar serie. Den slår inte NCIS på fingrarna, men den är mycket god tvåa! Vi hann med ett avsnitt igår och har även hunnit med idag.



Idag fick jag för mig att göra avancerad frukost. Det innebar att jag dukade upp med äggröra, bacon, jordgubbsyoghurt, lemonad, rostat bröd, smör, ost och apelsinmarmelad.

Jag vet inte hur sugen jag själv var egentligen, och Linda är väl inte någon frukostmänniska, så läget kanske inte var det mest välvalda. Men det handlade inte bara om att jag normalt tycker det är gott, utan även om att göra det, när jag igår sa att jag skulle göra det.

Annars hade jag kanske vaknat och... "öööh... näää... orkar inte..." och suttit ner och blivit frukostlös. På det sättet blev det ändå lyckat! Det blev frukost, och jag gjorde det jag hade tänkt, utan att lata mig. Känns bra!





Jag har laddat PS3:an med NHL 11 och ställer in mig på en stunds spelande.

Har även tänkt klippa mig idag, men det återstår att se om det blir idag eller imorgon tror jag. Ikväll är det Brynäs - Färjestad på tv. Jag hoppas Brynäs är på g och inte håller på som de gjort senaste matcherna. Lite för mycket 50/50, även om det varit bättre än normalt framåt, så har det varit lite väl mycket tramsande i försvarszon! Men AIK och Södertälje ska sluta under i slutändan. Det är en skön trygghet. Kanske Djurgården med? LOL.

Nåja, that's that! Ska försöka hitta en anleding att blogga igen idag!

Och jo... just det...! Jag sa DET idag! :O Jag har tänkt lite på det på senaste tiden men liksom... inte hittat ett bra läge. Nu kom det så naturligt (efter att jag blivit tvungen att springa med Lindas dator till busshållplatsen eftersom hon glömde den) att jag inte ens hann fundera (visserligen som svar på samma sak, men ändå!). Det kändes bra! Det blev lite "oj, jag sa det... fint! :$".

Bra början på ledigheten som sagt! Jag hoppas att Brynäs fortsätter göra veckan fin!

Kommentarer
Postat av: Linda

Älskade att få bacon till frukost <3 Och jag uppskattade det faktiskt, trots att mitt morgonhumör visar det så dåligt :$ Vi får göra om det på... torsdag eller fredag eller i helgen? När vi kan göra det lite senare på morgonen, hehe.

2010-10-05 @ 17:34:29
URL: http://kaffekatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0