Det känns bra!

Jag vet inte riktigt vad det är... men något känns bra!
Inte för att det inte brukar göra det eller så, men det bara känns... bra! Utmärkande, peppande bra!

Någon direkt anledning har jag inte. Men jag misstänker att det har lite att göra med att jag börjat läsa lite i en bok jag skulle använt när jag pluggade i Växjö (2006). Boken det handlar om är Effective Website Development av Keith Darlington. En bok på engelska om vad man ska tänka på när man gör en hemsida och så.

Den inleder faktiskt med att direkt upplysa mig om något jag ALLTID inte gör... eller ALDRIG gör...!
Vad är det? Jo, planerar!

Det absolut största misstaget som går att göra med en hemsida (och med det mesta man tar sig an i projektväg) är att inte tänka igenom och lägga upp någon form av plan för hur man har tänkt sig allt.

Att sätta sig i Photoshop/Dreamweaver eller i Notepad och knacka kod och tro att man ska bli nöjd med resultatet är dödsdömt redan från början (men det har ändå undantagslöst varit min melodi såhär långt). Det känns i alla fall skönt att ha insett det och förhoppningsvis kommer min kommande blogg/hemsida (planeringen har ännu inte kommit så långt som till vad jag exakt har tänkt mig i innehållsväg). Men jag tror det kommer bli bra i slutändan!

Annat värt att notera är att jag och sambo-Linda/mitt flygplan/min pingvin har en nystartad gemensam blogg där vi kommer skriva om vårt... samboande! Jag har även fått till uppgift att designa den, och med lite tankeverksamhet innan skapandet drar igång så ska det också kunna bli bra!

Dagen har för övrigt spenderats till störst del hemma, men det har även hunnits med en långsväng till Valbo med Linda för att träffa Tat och hennes son för att jaga skor och annat. Väl hemma igen så lagade jag den underbara woken som Linda grävt fram på någon sida på internet. Underbart god är den! (jag känner att jag borde vara snäll och skriva/länka till receptet... men jag ska sova nu och orkar inte krångla :$)

Egentligen skulle jag varit på jobbet nu om man ser till min schema, men så blev det inte. Chefen ringde när vi var i Valbo och sa att det inte fanns något att göra i natt och att jag skulle gå ut förmiddag torsdag och fredag istället. Omställningstillägg är ju bra grejer! 30kr extra i timmen tror jag det blir, utöver nattlönen jag ändå får (eftersom jag inte ska förlora på att byta skift).

Sen flikade även chefen in lite fint att han ville att han jag jobbar med skulle få "testa att köra lite själv". Med tanke på att han jobbat i maskinen sedan den byggdes för lite mer än ett år sedan, och jag varit där i någon månad så lät det lite roligt. Men faktum är att det inte alls är otroligt att han kan minst, totalt sett av alla som kör maskinen. Han är däremot den som kan alla knep när det gäller att få det att se ut som han gör/har gjort något. Han får natten till fredag på sig att bekänna färg med en solo-natt i alla fall!

Nu ska jag krypa ner i sängen och krama lite på Linda!

(ps. jag beklagar att det inte finns någon bild, samt att min blogg fortfarande är brutalt ful, men nu har jag skrivit lite och som sagt, det känns braaaa! :) ds.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0