Minecraft :@

Jag skulle ju planera och designa blogg? Jovisst... tjohejdu!

Hörde mummel om Minecraft. Tänkte inte mer på det. Hörde sedan Linda lyssna på videor och hon hittade en person som gjorde så festliga små videoklipp att jag blev nyfiken! Började titta lite...

Men sedan tänkte jag att jag antagligen kommer fastna eftersom det är ett sånt evighetsspel egentligen.

Gräva. Gräva. Gräva. Gräva. Gräva. Gräva.
Bygga. Bygga. Bygga. Bygga. Bygga...

SKITA NER SIG FÖR ATT DET KOMMER EN CREEPER NÄR MAN STÅR OCH ÄR INTE ONT ANANDE! :(

Spelet är inte det snyggaste i Sveg, men det är nog bland de spel som skrämt mig mest! Gång på gång hoppar jag till och känner mig jättetardig! :@

Just nu bygger jag en glastunnel till stranden! Har också tappat bort min diamant-pick axe! :(
Jag fixade en, sedan var jag ute och klättrade runt och byggde bro... och VIPS så ramlade jag ner och dog...

Men det är lugnt tänker ni... spring tillbaka dit du dog! (Jag har för övrigt byggt min bas ungefär... 10 minuters kutande från där jag spawnar...) Jag hittade tillbaka, utan att dö... men mina grejer var borta. Smärta i min skäl!

Ska nog ta mig tid i helgen att spela in en liten filmsnutt när jag går igenom det jag byggt. Alternativt att jag börjar om helt från början och gör något riktigt bra. Det här blev bättre än första gången jag spelade... men jag har lärt mig mycket sedan jag började den här gången!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0