Wake up, wake up!

Den låten lyssnar jag på nu! metalkpretty in my ears, yao!



Idag kommer Linda minsann! Det blir trevligt! Film, kramar, pizza... mer kramar och prat... och kramar igen.

I övrigt ska vi väl försöka hitta på den annat med, eller ja, inte just idag då! Men det fina vädret inbjuder ju till promenader och utomhuspåhitt. Det är inte fel!

Igår bokade jag tid hos Synsam för synundersökning! Det blir nog nya glasögon inom kort! Ska bli spännande!

De jag har nu har jag haft i 6år! Ena bågen är trasig, färgen på den där grejen som går över näsan har försvunnit i så pass stor utsträckning att jag undrar om folk som ser mig inte tror att det ska vara så, jag kanske ser modern ut? Inte vet jag...

Klippt mig har jag med! Jag ser inte fullt så färjävlig ut som jag gjorde innan. Jag lider ju inte så mycket av hur jag ser ut själv, men jag såg det som en nödvändig investering för mina medmänniskor som ser mig då och då. Lite respekt måste jag visa!


En ny dator finns på menyn med. Det är egentligen lite slöseri på ett positivt energirus att köpa en dator under sommaren, eftersom det är under vintern det skulle lysa upp som mest! Men nu kommer ju skattepengarna snart, samt att jag har en dryg veckas semesterpengar att vänta från mitt gamla jobb nästa månad. Det borde röra sig om ~3500-4000kr i alla fall.

Där har jag väl ungefär vad som krävs för att fixa en dator som får min båt att flyta... kanske sväva lite också!

Eftersom jag är statistik och... dokumenteringskåt så måste jag skriva vad jag tänker mig just nu!

Chassi: CM Storm Scout Midi Tower Svart
Nätaggregat: Cooler Master GX 750W PSU
Moderkort: ASUS P7H55-M, H55, Socket-1156
Processor: Intel Core™ i3 Dual Processor i3-530
Minne: Kingston ValueR DDR3 SO-DIMM 1333MHz 4GB (2x2GB)
Grafikkort: MSI GeForce GTS 250 1GB PhysX CUDA
Hårddisk: Samsung SpinPoint F3 500GB
DVD: Sony NEC Optiarc DVD±RW burner AD-7240S
Operativsystem: Microsoft Windows 7 Ultimate SE

Det blir med andra ord inget i skärmväg eller så, in nu åtminstone. Det finns möjlighet att fixa till lite saker längre fram, vilket är tanken. Är lite pepp! I slutet av juni, maybe baby!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0