Mardröm och sit-ups!

Jag drömmer väldigt sällan har jag märkt. Det händer dock att jag drömmer såklart, då är det oftast snälla/ofarliga drömmar som jag vaknar och inte känner mig överdrivet påverkad av.

Senast jag drömde en "mardröm" (innan den mellan torsdag och fredag) var när jag drömde att jag blev skjuten och dog. Det var dock en ganska häftig dröm, vilket är mer än jag kan säga om den här senaste drömmen. Den var vidrig...

Det är inte mycket som skrämmer mig i drömmar, jag har drömt om pressade situationer med rån och grejer... i såna drömmar ingriper jag oftast med filosofin "men jävla tönt, lägg ner...". Oavsett om om personen är beväpnad eller ej så brukar tanken vara sån... "gör något då om du vågar". Det är inget jag säger i drömmen eller så, det vore ju bara onödigt provocerande, men så brukar min handling i situationen motiveras.

Men nu till dömmen som drömdes senast... om en sjukdom!

Jag, pappa, bror och en utomsående jag inte minns vem det var, var med i drömmen.

Jag minns inte exakt hur det började, men jag tror jag drömde en väldigt kort dröm om det här natten innan. För det kändes inte helt nytt. På något sätt hade jag i alla fall drömt att jag sett bror i något skede när han bytte om, och då råkat se att han hade något konstigt sår på kroppen.

Tänkte inte mer på det förrän jag sedan upptäckte något liknande på min arm. Samma konstiga sår! Det såg ut som ett litet hål, dock inte så farligt just då. Men värre blev det närjag råkade klia mig där och stora delar av skinnet bara lossnade och vips satt jag inför en syns om nästan gör mig illamående nu när jag är vaken.

Synen var min arm, uppriven på ovansidan, inte blödandes, utan bara intorkad... hudrosa, död vävnad som närmast kunde liknas vid en ravin. Det var inte ett brett sår eller något sånt. Utan mer en lång öppning i armen, där man såg in, men där som sagt, cellerna var döda och så. Inget blod som rörde sig där.

Nåja, jag blev såklart väldigt skraj och tänkte "vafan... vad nu..." och plötsligt var pappa och bror där och det visade sig att bror mycket riktigt hade något sår han med, även om det inte såg lika illa ut, och pappa hade fått något sånt i munnen som drappat tandköttet en aning... och den utomstående personen hade också lite, och denne man (har jag för mig det var) kunde tydligen liten om det där, men det är inget jag minns något om.

Drömmen avslutades med att jag bmed någon brochyr i panik försökte dölja skåran i min arm genom att hålla armen runt (med brochyren mellan handen och armen). Sedan vaknade jag... med armen precis just så! (fast utan brochyr såklart! :P)

Nåja, nog om vidrigt äckelpäckel!


Jag har ju börjat göra sit-ups
efter instruktioner (om antal reps, vila etc.) från en app till min iPhone.

Det är tur att jag har en flickvän med koll som berättade att man bör vila mellan gångerna, en dag eller så. Visserligen stod det även i appen om man läste lite noggrannare, men det hade jag missat ändå. Detta har dock lett till att jag råkat ta en väldigt lång paus nyligen, varit lat, men det har gått bra ändå och jag utesluter inte att jag redan nu skulle klara 200 situps, men jag vill ta det i rätt takt nu, eller lite över försöker jag ligga.

Sit-ups logg:
(datum - totalt antal (rep+rep...)

22/4 - 77 (15+18+10+10+24)
23/4 - 96 (18+18+15+15+30)
26/4 - 102 (17+22+14+14+35)
29/4 - 112 (21+21+15+15+40)
2/5 - 127 (22+24+18+18+45)
15/5 - 154 (24+25+30+25+50)

Kommentarer
Postat av: Linda

Dröm om mig :E

2010-05-16 @ 22:22:06
URL: http://kaffekatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0