Instrumental mumma!

De senaste dagarna har jag kommit att tänka på saker! Jojominsann! Mynt har fallit ner i min spargrishjärna.

För det första, jag trodde att Tomas Ros var min idol, vilket förvisso är delvis rätt, men inte i närheten av så rätt som att Per Bjurman är det! Han skriver... på ett väldigt uppiggande sätt om världens bästa hockeyliga. Visst, det låter ju jäääätteintressant, och kanske är det bara jag som är sjuk i huvudet och faller pladask för individuella småsaker som att bara komma på att skriva "delivery-fisk", någonstans där var det jag insåg hur bra han är!

Jag vet, vem som helst kan skriva delivery-fisk... det är inget märkvärdigt... MEN JO, det är det fan visst! När Aftonbladets officiella NHL-bloggare skriver delivery-fisk... då blev det droppen som fick bägaren att rinna över! Han skriver mycket annat bra, på ett eget sätt, det gillar jag! Jag är glad när jag överhuvudtaget finner en blogg värd att läsa som inte tillhör någon jag känner!

För det andra, att jag gillar instrumental musik har jag vetat, främst att lyssna på Buckethead. Men nu har en till stjärna dykt upp på min himmel. Stjärnan i fråga är Steve Vai. Inte samma ettriga och udda stil som Buckethead, utan ett sound som snarare får en att känna sig som en pårökt hippie under en stjärnklar himmel... eller ja, jag har ju aldrig varit en pårökt hippie under en stjärnklar himmel, men jag kan ju föreställa mig...! Eller ja, musiken känns ganska drogad... på ett jobbigt, men samtidigt bra sätt! Och trots att jag är väldigt anti-drog så tycker jag musiken är väldigt skön! Det går att bli hög på musiken faktiskt!

Det är dock inte samma orgasmer som Buckethead kan ge med sina solon som gör att hjärnan nästan fapar sig själv ur funktion stundvis.

Spotify!
Buckethead – Soothsayer (4:41 och ~1 minut framåt är bra exempel på orgasm)
Steve Vai – For The Love Of God (inledningen är mustigast, blir lite... utdragen och platt stundvis, men bra som fan)

Buckethead


Steve Vai

För det tredje är det sovdags, denna korta vecka. Idag var jag debiterbar större delen va dagen på jobbet, kändes bra. Förhoppningsvis får jag vara det imorrn och på onsdag med! Göra nytta är grejen! På onsdag fyller pappa år med! Ska hitta något fint till honom!

Kommentarer
Postat av: Linda

gay

2010-05-11 @ 00:18:26
URL: http://kaffekatt.blogg.se/
Postat av: Tobbish

Din kommentar kan vara gay! Ska komma ihåg när jag kommenterar din :@

2010-05-11 @ 08:36:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0