Hungrig och uppstoppad

Inte fullt så dramatiskt som det låter! Men jag är väldigt hungrig eftersom jag inte haft något riktigt att äta hemma till frukost. Ska ta en sväng till Ica nu och köpa något litet att tugga på, innan jag senare idag beger mig till päronen för att grilla, eller äta grillat åtminstone!

Mina ambitiösa städplaner gick lite på grund (blev uppstoppade!) när det failade med tvättider när jag ville ha tid, så p.g.a. tvätt som ligger och dammar har jag inte tagit tag i dammsugandet och golvtorkandet än. Det får bli på söndag, förhoppningsvis kan jag få två tvättider i rad. Det lär jag behöva eftersom jag tänkt tvätta allt skumt som legat inknölat i min garderob och inte använts på länge med!

Jag sitter fortfarande hemma, men tanken är att jag ska ta med datorn och sitta med den ute hos päronen. Det finns några bra anledningar till det. För det första finns det inget riktigt bra ställe att sitta inne just nu, möjligtvis köket, men nja, det är väl sådär. För det andra är det ju trevligt att vara ute... (även om man kanske råkar spela WoW).

Jag hoppas för övrigt jag får komma igång med skiftarbete ganska snabbt på Sandvik. Jag behöver få röra på mig! Jag har klurat ut att en av de främsta anledningarna att jag gillar WoW är att det finns ställen som passar för olika sinnesstämningar och sånt.

Att sitta inne en regnig dag, med extremt mörka moln och en sol som busigt tittar fram mellan störtskurarna. Att då springa runt och questa i Stranglethorn Vale (eller vilket humör man nu är på) och bara mysa, det kan vara väldigt trevligt. Eftersom det blir en speciell atmosfär i spelet, med omgivning, med himmel och sånt. Men egentligen är allt jag vill att se liknande platser på riktigt! WoW är en billig semester som finns där på standby när den behövs. Avslappnat nördande, det är sköna stunder!

Jag ska se till att hitta ett bra badställe i sommar, dit det går att dra sig och spontanbada om det blir för varmt! Det är bara mitten på maj och redan nu känner jag tendenser till att vardagsrummet ska bli sådär jobbigt "jag-klibbar-fast-i-allt"-varmt.
Jag tror jag förstått piken i år... eller om jag tar min blomspruta med kallvatten och kör med den, det fungerar också ganska effektivt. Men mer utetid i sommar vill jag ha! Och en promenad i spöregn! Det får gärna kombineras med stycket ovans nörderi! Soligt när man går ut, men massor av mörka moln som kommer närmare för att slutsligen, mitt under promenaden bestämma sig för att börja ösa över en. Att då gå hem, ha godsaker hemma och sedan sätta sig och nörda en stund och bara vara happy as a clam, med en hög blöta kläder liggandes på golvet.

Booty Bay, Stranglethorn Vale
Insåg nu att jag är sugen på Kinapuffar! (eller Kina Snacks som de så töntigt heter nu)
En av nackdelarna med tidig sommar är att det är så ljust på kvällarna att det knappt blir mysigt att se på film. Såvida man inte släcker ner för allt vad tyglarna håller! Ner med persienner och sånt! Det är i alla fall värt ett försök!

Nåja, nu måste jag göra slag i saker! That's all for now! *vinka ner till Skåne*

Kommentarer
Postat av: Linda

Vink vink på dig med :@ Filmtittande hade varit mysigt om jag var med, erkännnnnn.

2010-05-15 @ 14:48:39
Postat av: Tobbish

Ja, det hade varit mysigt om du var med! :@

2010-05-15 @ 23:40:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0