Cleaning day

Den här dagen har börjat båda bra och dåligt har det visat sig!

Till en början var allt bra, Montreal hade slagit ut regerande mästarna Pittsburgh ur Stanley Cup-slutspelet, mycket bra! Glad!

Jag hade bestämt mig för att städa idag, och även om det egentligen tagit till nu... eller snart innan jag börjar "riktigt" så har jag städat min mail! Rensat ur den... och de... öh, över 1500 olästa mailen! -.-
Stor bov var Facebook eftersom jag av något idiotisk anledning valt att de ska skickas ut ett mail varje gång något händer... eller, inte riktigt, men om någon skriver till mig, eller kommenterar något jag kommenterat eller sådär... inte smart!

Men inget ont som inte för något gott med sig! För jag hittade... *trumvirvel* mitt Playstation Network-tjofräs där! Jag har varit bergsäker på att jag använde min g-mail dit, men tydligen inte. Och jag erkänner med glädje min miss, för nu kan jag spela online igen, allt fungerar bra! Utöver städningen idag ska jag även googla upp vad man kan göra för att inte PS3:an ska vara så tjurig med min router. Den tappar connection hela tiden och tydligen kan det vara så med vissa märken, som i mitt fall, Netgear. Det ska gå att lösa, och det betyder att jag ska lösa det, idag.

Är trött på "You've lost connection to the Playstation Network" och i NHL 10-sammanhang betyder det "Grattis till en kass router samt att din 6-0 ledning blev en 0-3 torsk istället!"

Det dåliga som hände var ett sms från Kanin. Inget ont om Kanin eller så, men ont om den j*vla pajas som hackat hennes Battle.net account (=WoW-konto). Hälften av hennes chars är halvnakna p.g.a. rent jävelskap, och guldet? Borta såklart! Nu sitter hon och väntar på att prata med en GM och lösa det hela. Det lär ta sin lilla tid, men hoppas det löser sig iaf.

Det här fick mig att se över mina rutiner med. Först var tanken att bara byta lösenord. Men väl inne på mitt account insåg jag att man kan skaffa någon security-grej. Som en sån liten miniräknar-wannabe man använder för att logga in på banken ungefär. Men den kostar pengar att beställa... we don't want that.

Men då, God bless iPhone! Det går nämligen att ladda hem en app till den som är precis samma sak som dosan. D.v.s. nu kan ingen logga in på mitt account utan mitt lösenord OCH min mobil. WIN!

(och när jag skaffade den appen fick jag ett pet... som jag tror har AD/HD... det vrålar och håller på)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0