The United States

Jag tänkte mycket igår. Tänkte på många saker.

Väldigt mycket på tiden i USA! Har många fina minnen och som om inte det vore nog visade Linda att det fanns bilder på Facebook som min kompis jag var där med lade upp igår. Helt underbart att se!

Nu ska jag försöka rada upp lite minnen:
  • Disneyworld
  • Kazbors Grille
  • Allergiskt reaktion mot hummer
  • Testa baseball
  • Kolla på basket
  • Se amerikansk fotbollsarena (när den var tom, men som tog in 95000)
  • Äta amerikansk frukost (på sånt riktigt "gammal gubbe och tant som gör riktiga grejer"-ställe)
  • Kolla på gymnastik! (det hade jag inte höga förväntningar på, men det var faktiskt riktigt häftigt... antagligen coolare där än i Sverige)
  • Shoppa i galleria
  • Åka vilse med bil
  • Få soppatorsk mitt på motorvägen (inte när Stefan körde, utan en vi åkte med)
  • Fylla 19 år!
  • ...och en hel del mer som jag måste tänka mer för att minnas!
Jag ska försöka beta av dessa punkter lite mer ingående när jag har mer tid. Men nu måste jag röra på min röv! Idag ska det kopieras papper minsann.

Hmm, faktum är att jag om jag får en tillräckligt avskiljd plats på bussen ska dra iväg ett mail till hon som Stefan bodde hos när vi var där, och kolla ur läget är och... sådär, påminna henne om min existens och bara... låta henne och de andra (som hon förhoppningsvis hälsar till) att jag fortfarande tänker på dem och sånt! Skulle det någon gång bli läge att åka över igen så, kanske, bara kanske finns ju möjligheten att det går att spara in lite på boende om man kan hälsa på och sådär. Men det återstår att se, det är en tanke i alla fall! Hälsa på Pam?

Hittade en länk till resturangen där jag åt första kvällen jag anlände. Resan påbörjades klockan 06:30 en morgon i Sandviken, och avslutades klockan 20 i USA (klockan 02 i Sverige). Trött och otroligt torr i munnen av nervositet satt jag där inne med Bill och åt min första amerikanska måltid, samt smakade Sweet Tea.

http://www.conestogasalachua.com/photogallery.htm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0