Lite allt möjligt!

MELODIFESTIVALEN!
Eftersom det just nu är Melodifestivalen som rullar fram på TV går det inte att komma ifrån att folk har konstig smak... eller så är det bara jag som har det, men det gör det så frustrerande att se (fast lite intressant är det ju trots allt).

Men jag försöker se det positiva i allt. Nu är jury-poängen utsatta och jag skrattar elakt åt att artisterna som Gayblogg-Amir absolut inte ville skulle vinna just nu är i toppen, samtidigt som Pernilla Wahlgren ligger sist! Stackars Peter Jöback som jag höll på, han blev golvad av de utländska jurygrupperna, 1 futtig poäng! Men sen rättade till sig lite åtminstone! I Sverige fick han ju 20 gånger så många poäng (av jurygrupperna).

Nu ska det avgöras. Jag bryr mig inte så mycket egentligen... så nu går jag vidare till annat!

Edit: Anna Bergendal - This is my life vann! Det är inte Peter Jöback (eller Andreas Johnson som var nödlösningen), men det är inte Erik Saade (tack gode gud) eller Pernilla Wahlgren eller Ola! Och det är minst lika viktigt! (Crucified Barbare borde ha vunnit av ALLA bidrag)

HOCKEY!
Brynäs är i slutspel! Det är bra!

Modo (Peter Forsberg/Markus Näslund/Mats Zuccarello-Aasen/P-Å Skröder) missade slutspelet, fint!

Jag skrev tidigare att jag ska göra en hockeyblogg, och det är fortfarande så det ska bli, men jag måste ju skapa den först! (Logik, mina damer och damer (inga herrar läser vad jag vet, om inte Emil sneglar över Lampans axel eller något, isåfall, herre!)

Ska nog försöka få igång något nu under kvällen, så jag känner mig lite duktig!

BRA LÅTAR!
Senaste dagarna har tre låtar slagit mig ganska hårt! (INTE från Melodifestivalen!)

Muse - Hysteria
Kings of Leon - Sex on fire
Metallica - Master of puppets (från S&M) (i synnerhet allt instrumentalt innan Hetfield börjar sjunga!)

ÖVRIGT!
Övrigt värt att nämna är ju att Dolph Lundgren är häftig! Det går inte att komma ifrån!

Har hunnit med att vara lite sjukare än vad som är trevligt! Men nu är det klart bättre och det är fint! Hoppas att Linda inte trillar dit på något tråk också!

Födelsedag snart! Får jag något jag vill ha? :o

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0