Det susar i säven!

Dagarna passerar sakta men säkert! Fort går de, minst sagt! Varje vecka när jag ska göra tidrapport på jobbet (redovisa vad jag gjort av alla mina timmar) så har jag ett väldigt strul med att minnas vad jag gjort, och hur mycket. Skriver upp så ofta jag kommer ihåg, men vissa dagar glöms det, och en vecka senare när det ska rapporteras minns jag inte ett yota.

Men det jag minns är att jag och Linda varit och sett Alice i Underlandet! Jag har en känsla av att den växt något för mig nu efteråt. Inte för att jag inte tyckte den var bra när vi väl satt där, den var mycket bra! Men jag tror jag kommer att gilla den ännu mer i efterhand! Många citat som jag gillade, men dock inte lyckats gräva upp nu. (Jag försökte, men t.o.m. IMDB hade klent med citat såhär kort efter filmen haft premiär, så jag väntar snällt till jag kan citera rätt! Men nu hittade jag några korta, dock inte hela dialogerna)

"You're mad, bonkers, off your head" (sagt av Alice pappa till henne) "Something is missing - you've lost much of your muchness" (sagt av The Hatter om Alice)

Fint!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0