Det bor en morgonpigg, lat amerikan i mig!

Hmm, ärligt talat trodde jag aldrig jag skulle skriva en rubrik innehållandes mer än max hälften av de orden det nu blev, men det är sant som det står! Eller nationaliteten varierar egentligen, men just idag är jag amerikansk!

Något jag lärt mig på senaste tiden är att det äger att vakna tidigt! Förmiddagar är en så viktig del av dagen att det är trevligt att göra den så lång som möjligt (ibland). Att gå upp 07-08 någonting en lördag är inte så farligt som det låter (förutsatt man inte varit ute och fyllesvampat sig under natten)! Men sånt pysslar jag inte med så ofta att det är värt att nämna om jag ska generalisera mitt eget fall!

vardagmorgnar är lite trögare, då är det mest ett nödvändigt ont att gå upp... OM man inte har kommit på ett litet knep! Det har jag gjort. Den lata resaren tror jag att jag ska kalla det! Nämligen att äta någon form av utländsk frukost! (en osvensk however)

Idag blir det McDonaldsfrukost! Därför är jag en lat amerikan idag! Mina minnen från USA piggar upp mig, det var för övrigt där jag åt frukost på McDonalds första gången! Det är nog därför det fått en speciell plats i mitt hjärta!

Jag hade tänkt snylta av McDonalds trådlösa nätverk och göra en Guns 'N Roses-skiva tillgänglig offline på Spotify, men det glömde jag helt, så jag får hålla till godo med Muse, Flyleaf, Paramore och de andra jag står ut med just nu!



Känner för att länka till en låt, en bra låt, kanske den bästa låten just nu enligt mina öron, nämligen:

Muse - Hysteria

it's bugging me, grating me
and twisting me around
yeah I'm endlessly caving in
and turning inside out


'cause I want it now
I want it now
give me your heart and your soul
and I'm breaking out
I'm breaking out
last chance to lose control


yeah it's holding me, morphing me
and forcing me to strive
to be endlessly cold within
and dreaming I'm alive


'cause I want it now
I want it now
give me your heart and your soul
I'm not breaking down
I'm breaking out
last chance to lose control


and I want you now
I want you now
I feel my heart implode
and I'm breaking out
escaping now
feeling my faith erode


Den är lovely, faktiskt! Innehåller ett mysigt solo med! Nom-nom!

Kommentarer
Postat av: Linda

men euw, mår illa av tanken på donken-frukost (själv ska jag äta chokladmuffins senare, hm, inte bättre förvisso).



Och vi gick ju upp (eller nä, JAG gick ju upp, runt 08) tidigt varje helgdag, typ :3

2010-03-24 @ 10:05:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0