Är det något fel på folk?

Dum fråga... det är klart att det är, många och stora i vissa fall.

Ett litet fel många har är behovet att trycka på knappen vid övergångsställ. Det kanske bara är jag som tittar om den lilla lampan under knappen lyser när jag ska gå över? Det känns så! För varenda jävel som kommer efter mig om jag redan tryckt måste trycka, i alla fall om personen står på andra sidan, som om det bara skulle bli grönt från mitt håll?

Innan jag klev på bussen hem gick jag över ett övergångsställe och fick se fröken "gå med cykel i ena handen och mobil i andra", men ändå måste genomföra ett cirkusnummer där cykel och telefon turas om att vara i riskzonen för att åka i backen, but she pulled the stunt! Gz tanten! Allt för att hon var tvungen att trycka på en knapp jag tryckt på några sekunder innan och som lugnt och fint resulterade i grönt ljus (från båda hållen!).

Nu ska jag hem och med spänning se om jag fått det amerikanska godiset jag beställt! I hope so!

Jag lyckades för övrigt åka ifrån min matlåda idag... jag tog fram den, men lade inte ner den i väskan (som jag tog med i alla fall!).

Imorrn vankas det halvdag! Affärer må ha stängt, men ledighet är mycket välkommet ändå!
I helgen blir det påskbord hos päronen, lovely!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0