Konspirationsteori - Cyklar

ALLA CYKLAR ÄR UTE EFTER OSS!

Nej, okej, inte riktigt så.

Egentligen handlar det om cykelförsäkringar. Tankarna började snurra när min cykel blev stulen bara 2 dagar efter min försäkring gått ut. Väldigt passande tänkte jag! Egentligen kan det väl gälla förskringar i allmänhet. Men just cyklar är ju tacksamma eftersom de är lätta att stjäla jämfört med t.ex. andra saker som förvaras inomhus och sådär.
Att bära iväg en cykel är inte speciellt svårt. Så länge man inte bär iväg en cykel som någon som ser vet vems det är. Det går ju att kolla var cykelförsäkring står på för adress, sedan låta någon gå förbi och "OJSAN HOPPSAN" ta den om ingen syns till. Med tanke på hur mycket mygel som finns inom alla möjliga yrken, varför skulle inte sånt kunna förekomma?

Folk kan omöjligt veta.

"Jag bara hämtar den åt honom, jag är hans XXX" (om någon mot förmodan skulle fråga)

Men ja, det är ju inte speciellt mycket att gå på... min cykel försvann. Stackars mig... eller något.
Men sen berättade mamma att samma sak hänt en av hennes kollegor! Då väcktes tankarna igen! Lite läskigt ay?

Jag tänker inte köpa en cykel med försäkring igen i alla fall som det ser ut. Nu blir det begagnade hädanefter!


Kommentarer
Postat av: Rebecca

sv: jaha men det låter ju inte helt fel det heller ^^,

2010-06-27 @ 22:24:49
URL: http://rebeckhaam.blogg.se/
Postat av: Linda

Men hallå! Vi pratade ju om det där, samma sak hände sandra! :c

2010-06-28 @ 14:28:48
URL: http://kaffekatt.blogg.se/
Postat av: Tobbish

Just det ja! Det gjorde vi! :O Då ligger det ÄNNU mer i det! :O

2010-06-28 @ 14:34:31
URL: http://entobbishen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0