Fin helg och jobb!

Nu jobbas det på Sandvik igen. Jag måste väl ärligt talat säga att skiftet är det mest positiva hittills! Personerna jag jobbar med är... sådär! Arbetsuppgifterna är... väldigt repetativa och det har ju både för- och nackdelar!

Fördeelen: Det går fortare att lära sig!
Nackdelen: Väldigt ensidigt och intensivt! Variationen = 0... typ!

Ladda maskin med 4 band, svetsa ihop varje band med en bandända som ska rullas upp på en rulle i andra ändan av maskinen. Sen snurrar den i 10 min och sen är det dags att byta band... och efter att ha bytt band... 10-20 gånger så ska det packas i en låda. Och under ett skift, med lite tur hinner man packa 1-2 lådor. Sen kommer man tillbaka dagen efter och gör samma sak... och samma sak... och samma sak! (Woohoo!)

Och idag påmindes jag om hur bitter en morgon med vetskapen om att det väntar kan vara ganska... jobbig! Men som tur är blir det bättre ju längre skiftet går. Men jag hoppas över allt annat att jag får komma tillbaka till provrummet. Det skulle inte heller vara helt lätt på en gång givetvis. Men jag känner folket och arbetsuppgifterna är varierade och trevliga! Saknar!

Men ja, helgen spenderandes i huvudstaden med den fina uppställningen med två Lindor (en är min, en är Emils), en Emil (som är... Emils Lindas... Emil) och en Gustav (som är... sin egen främst!) och en Laban (som är Lindas Emils och Emils Lindas lilla tiger)!

Grillspett är gott, Mario Kart är kul och... glass är gott och... muséer är trevliga... punkiga caféer med... och sådär! Tunnelbanan luktade som vanligt, nationaldagsfirandet märktes inte speciellt, Åhléns är fail som har böcker/filmer/intressanta saker på T-planet! När Åhléns City var som trevligast att besöka hade de böcker på markplan... det var många år sedan dock.

Juno är en häftigare film än mina intressesmurfar försökt få mig att tro de gånger jag råkat se fodralet. Full av underbar musik... eller ja, de två första låtarna är fina! Soundtracket finns på Spotify!

Various Artists – Juno - Music From The Motion Picture - Lyssna och mys!

Sherlock Holmes har släppts på DVD. Jag har varit nära att köpa den vid några tillfällen, men haft is i magen och hållit mig. Pengarna har runnit iväg väl mycket den senaste tiden och nu är det.. ekonomiskt... piskbälte som gäller. Att lägga 179kr på DVD:n känns inte så viktigt just nu, då köper jag hellre den på blu-ray från någon sida där den kanske kan kosta 199kr, och det har jag inte heller råd med nu, så det får helt enkelt vänta till... jag får min nästa lön åtminstone!

Robert Downey Jr håller på att gå om Johnny Depp på min lista, eller de är i alla fall... lika bra!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0