Brrrrr!

Vet inte vad jag ska skriva. Det får nog bli några sammanfattande rader bara!

Idag kommer Gugge hit!
Det är ju trevligt! Det var det sist och blir det säkert igen!

Jag blir mörkrädd av tardigt folk som gifter sig tidigt (och vill attentionwhore'a sig i tv dessutom...)
Slutsatsen min hjärna drar av programmet som visade om personer som gifter sig unga var att... kanske 1/5 par (i bästa fall) har en normal part. De flesta gav ett intryck av... "hej, jag är lite seg och efterbliven... och vill gifta mig för då vill någon ha mig resten av livet"... för så enkelt är det ju...

Jag har tänkt på Ship to Gaza-tjofräset.
Kommer dock inte riktigt ihåg exakt vad jag tänkte, men något reagerade jag på när vi var och lyssnade på några talare. Det var ju väldigt mycket "hur länge ska de få hålla på..." till rösten knappt bar längre och så. Jag tyckte vissa saker lät väldigt konstiga. Det är klart det är synd om palestinierna, och de som befann sig på skeppen till Gaza.

Men flera pratade om restriktioner hit och dit mot Israel, att straffa dem för vad de gjort och gör. Det jag frågar mig är... hur mycket har det israeliska folket att göra med vad politikerna och militären säger och gör? Och de som har makt har antagligen pengar och skulle troligtvis inte drabbas speciellt av restriktioner? Då straffas det israeliska folket för att de som bestämmer fattar dumma beslut. Med den filosofin borde ingen handla med USA...

Men det skulle inte lösa något problem, bara göra världen än mer fientlig. "Hat föder hat" var det någon talare som sa, och det är ju sant. Världen är inte rättvis, men det ska väl mycket till om inte de oskyldiga israelerna som drabbas blir hatiska mot de som straffar dem för vad de som bestämmer i landet gjort och gör.

Och jag är orolig för Reid i Criminal Minds... det som lugnar är ju att det finns 5 säsonger (är i slutet av säsong 2) och vad jag vet är han med i de sista med. Men att se honom nu när det finns heroin med i bilden... det är obehagligt! Det talar väl sitt tydliga språk för hur illa jag tycker om droger. Han är bara en karaktär i en tv-serie och jag får en knut i magen av hans situation... o_O


Kommentarer
Postat av: Lampan

Vad är det för program om folk som gifter sig tidigt? :< Trodde du menade Victoria och Daniel först, blev förvirrad :E

2010-06-20 @ 12:35:51
Postat av: Tobbish

Det var någon dokumentär på Discovery om några par som var... jätteläskiga!

2010-06-21 @ 10:10:26
URL: http://entobbishen.blogg.se/
Postat av: Linda

Fast nej, det var ju femman och outsider, din dumma bob!

2010-06-26 @ 23:21:50
URL: http://kaffekatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0