Baksmälla!

Allt dåligt har något bra i sig, och allt bra har något dåligt i sig också!

Likväl som gamla negativa minnen kan plåga, så kan även positiva minnen vara riktigt jobbiga att ha att göra med ibland! För få negativa kanske gjort mig svag eller något, inte vet jag. Men jag kan ju samtidigt inte påstå att jag önskat mig mer av den negativa varan.

Det finns tider på året som är värre än andra, och midsommar är helt klart en tid då en del "sår" kan öppna sig om jag råkar tillåta mig själv att minnas, vilket ibland är oundvikligt, speciellt när hela omvärlden påminner mig! Alla gillar midsommar... jag med! Men ibland är det jobbigt.

Jag vill ehentligen inte prata för mycket om det som varit... men det känns dessvärre nästan nödvändigt för att jag ska kunna gå vidare utan att bli deppig varje gång jag tänker på något "olämpligt"!

Samtidigt är det ju fint att känna och minnas, det vore nästan värre annars. Men helst ska inte nuet behöva bli alltför lidande.

Hum!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0