What to do today?

Hmm, det gör mig en aning rastlös att inte veta riktigt hur dagen ska se ut.

Ibland går det inte att bestämma saker i förtid, i detta fall med två vänner samtidigt som jag pratat med om att ses under veckan. Jag vet fortfarande inte riktigt hur och när... eller egentligen ens om. Men jag hoppas det löser sig på något sätt så det inte blir helt osocialt den här veckan, borträknat mina besök hem till mor och far då!

Men, jag har saker som behövs göras! Några mer lockande än andra.
  • Plocka ihop allmänt
  • Tvätta (har jag dock tänkt göra på söndag)
  • Sätta ihop hylla
  • Fixa till i garderoberna
  • Sortera allt i min datorhörna
  • Lägga allt i kartongväg på samma ställe efter mina inköp (skärmkartong, bordkartong, datorkartong och hyllkartong)
Frågan kvarstår med vad jag ska göra av mina barstolar. Någon får hemskt gärna köpa de (4 st) eller något om de är på det humöret. Annars åker de ner i förrådet och det känns ju lite synd!

Kan inte säga att de är speciellt använda. Jag har inte så flitigt med besök och har inte själv nött något nämnvärt. Nåja.

Jag ska börja plocka ihop så får jag se var motivationen tar mig. När jag gick och lade mig var jag inställd på att åka och köpa ett tennis-spel till PS3 nu det första jag gjorde. Något jag efter lite efterforskningar blev tveksam på om jag vill. Fast egentligen vill jag nog, för tennisspel är roliga, och det var någon Platinum-edition av ett spel med något år på nacken som, enligt Webhallen bara kostar 199, vilket jag tror det gör i Gävle på GameStop med! Har för mig det ligger minst ett tennisspel i deras "vi får inte skiten såld... köp den!"-låda.

Kanske för övrigt ska börja spela tennis lite lätt med bror ibland. Han spelar redan med sina kompisar. Men jag kanske kan vara med någon gång med!

Målet för mina tankar var spelet bror satt och spelade på sin dator igår. Virtua Tennis 3. Det skulle dock även kunna bli Virtua Tennis 2009 (om det kostar liknande, vilket det troligtvis inte gör) eller Top Spin 3.

Läste jämförelse mellan VT2009 och TS3 här: http://nsx-tv.blogspot.com/2009/09/comparativa-top-spin-3-vs-virtua-tennis.html
På spanska yes, men kunde inte låta bli att testa mina spanskakunskaper. Men det är inte så jääättesvårt! Även om inte allt uppfattas så... går budskapet fram i det stora hela!

Summering: De fetstilade blir de jag siktar på idag. Hörde en person på jobbet som läser mycket om psykologi och grejer. Han sa något om att man mådde bäst av att ha 1-2 saker man SKA göra varje dag, och sedan har ytterligare saker som kan ligga löst, som går att göra om man är på humör. Men inget MÅSTE. Tror det är en bra grej, förutsatt man inte ser till att samla på sig för många måsten på en gång, då blir det inte hållbart! Men många bäckar små!

Men det kan ju vara en sån sak som att... idag ska jag diska och laga mat, följt av ett kanske för att baka en kaka eller något.

Kommentarer
Postat av: Linda

Umgås med bägge flickorna samtidigt? ;> Kan vara bra träning för dig socialt med.

2010-07-09 @ 18:43:31
URL: http://kaffekatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0