Usch för buss-simulator!

Spelet i föregående inlägg var, snällt uttryckt, ETT FRUKTANSVÄRT DÅLIGT JÄVLA SKITSPEL (med fjorton minus i kanten).

Jag trodde det skulle vara lite roligt att få köra lite buss... men nej, det var det då fan inte!
Jag har slösat bort en dryg halvtimme av mitt liv på att försöka... det var inte värt det!

Inte ens en person med en stark fetisch för bussar kan gå igång på det här. Snarare bli deprimerad av hur slarvigt ALLT är.

Spelet är kanske något för dig om följande får din båt att flyta:
  • Du gillar att ha tre olika alternativ att hälsa på dina resande (snällt, neutralt och irriterat... tror jag det var, jag hörde ingen nämnvärd skillnad...)
  • Du gillar att trycka på T för att ge dem biljetten...
  • Du tycker om att höra extremt överdrivna krash-ljud varje gång du kör in i något, oavsett vad det är.
  • Du tycker tanken att på att behöva hoppa upp för trotoarkanter (om du kliver ur bussen...) verkar lockande.
  • Du gillar grafik från slutet av 90-talet.
Det som störde mig mest var nog att det verkligen inte gick att vara oseriös. Trots att hela spelet knappast kunde vara skapat mer oseriöst gjort, sett till kvalité... (ordet kvalité borde inte få nämnas i samma inlägg som spelet... men nu fick det bli så)

Höjden av löjlighet var när jag bestämde mig för att testa Campaign-läget. Där man får börja i sitt hem, i out-of-body-experience-vy. Man får ett samtal där man får höra att det finns massa jobb... YAY! (precis vad jag vill höra under en ledig vecka). Sedan, om man är jag, så springer man vilset runt och fattar inte var man ska, men snubblar till slut in i ett garage där han som ringde står. Lewis tror jag han hette.

Väl där säger han att någon buss gått sönder och man måste åka dit och kolla upp det. Sagt och gjort, jag får sätta mig i någon liten bärgningsbil med skrikig motor och fräsa iväg för glatta livet, mot bussen som jag inte brydde mig om att uppmärksamma var den stod. Istället raidade jag staden med min skrikiga bärgningsbil...

...TILL PLÖTSLIGT JAG SER EN BUSS! Med ett sånt högtidligt sken framför! (Nu i efterhand gick det upp för mig att jag antagligen skulle ställt bärgningsbilen framför och bärgat iväg bussen... men men)

Jag parkerade min bärgningsbil bredvid och ställde mig tätt intill bussen och började febrilt trycka på allt vad tangentbordet erbjuder i tangentväg för att komma in i eländet. Men mycket riktigt... bussen verkar inte vidare hel, så in kom jag inte.

Jag bestämmer mig för att det här inte var kul och sätter mig återigen i bärgningsbilen och tar maximal fart och brakar rakt in i ett staket (ett riktigt monsterstaket, för det höll), bilen flög imponerande högt och okontrollerat! Mycket imponerande faktiskt! Dock utan minsta repa och som sagt... fortfarande ett helt staket.

Vill du slösa bort tid av ditt liv, köp det här spelet! Om du verkligen gillar bussar, fortsätt åka med dem eller satsa på att bli riktig chaffis. Det här var skamligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0