Spontant som skit!

Jag gillar att köpa spel, dvd-boxar och filmer... och tekniska prylar, mhm!

Idag hade jag planen utstakad för mig. Jag skulle gå och köpa tidigare nämnda spel, Red Dead Redemption!

På sätt och vis är det fortfarande rätt, och på sätt och vis även fel!

På vägen hem från jobbet bestämde jag mig för att gå till Ica. Tittade dock in på Gamestop för att kolla läget på spelfronten och om det var värt att köpa där. Blev positivt överraskad när det kostade 599 och inte 699 som jag väntat mig. Dessutom hade spelet en märkning som betydde att man kunde byta in två spel och då få det för halva priset! Men det går inte med vilka spel som helst, så jag frågade i kassan var man kunde se vilka spel som var okej, för att sedan kolla om jag hade några som jag var villig att offra, vilket det visade sig att jag hade, efter lite klurande.

Lösningen blev följande:

God of War 3 och Tiger Woods PGA Tour 10 följer med som de två spelen jag ska lämna för att få köpa Red Dead Redemption för halva priset. Med följer också NHL 08 för att göra historian lite billigare! Vet inte hur många kronor jag får för det, men blir det ens 50 kr är jag nöjd. Då kommer i alla fall spelet kosta under 300 kr åtminstone, fint.



Idag köpte jag Tiger Woods PGA Tour 11 (eftersom jag varit väldigt sugen att spela 10:an den senaste tiden, men det visade sig vara ett av få spel jag äger som jag kan byta in som ett av de två, så då köpte jag det senaste när det trots allt kommit ett nytt nyligen).
444 kr på Elgiganten. Som hittat!

Man kan just nu säga att jag bytt två spel mot tre, och lagt till ~744 kr.
Med tanke på att jag inte kommer sakna något av spelen jag byter in och tack vare det får det ena till halva priset så måste jag vara nöjd. Tiger Woods PGA Tour 11 som för övrigt kostade 699 kr på Gamestop i Sandviken, 599kr på Siba och så... och alltså 444 kr på Elgiganten! Lovely!

Och imorgon blir det alltså ~300 kr för Red Dead Redemption.





Som om inte det vore nog. Imorgon hoppas jag att jag vaknar innan 08:05. Gör jag det så kommer jag gå upp och titta på Knight Rider, som jag för övrigt passade på att beställa första säsongen av i en gemensam beställning med Linda idag. Plockade även med filmen Law abiding citizen. Den verkar riktigt bra!



För övrigt är jag ganska lam. Jag är så fjantig. Varför?
Jo, för att jag inte har ringt och frågat hon som ska jobba förmiddag nästa vecka med hon jag jobbat med de senaste två veckorna om hon vill byta skift med mig.

Det finns några bra anledningar att göra det, så jag drar troligtvis iväg ett sms imorgon i alla fall... men ja. Positivt mot negativt ska jämföras.

+ Positivt +
  1. Skulle jag jobba förmiddag kanske jag skulle kunna åka till Linda redan på fredag, eftersom jag då skulle sluta 14 och kanske kan passa tiden till ett okej tåg att åka med.
  2. Jag vill helst inte jobba med ytterligare en ny person innan 4-skiftet drar igång, en besserwisser till sommarjobbare dessutom. Nej tack.
  3. De senaste veckorna har gått väldigt fort och har varit ROLIGA. Det underlättar mycket! Och det beror ju inte på att jobbet i sig varit annorlunda, utan helt enkelt en roligare medarbetare. Byter jag till förmiddag blir det troligtvis roligt nästa vecka med. Win?!
  4. Jag tycker EM-skift är det tråkigaste skiftet som finns. Jag föredrar förmiddagar och nätter.

- Negativt -
  1. Det känns jobbigt att höra av sig till en person jag aldrig pratat med för att fråga om hon vill byta skift.
  2. Hon kanske säger ja av fel anledning med, och byter fast hon egentligen inte vill, men inte vill känna sig dum eller något...


Apropå annat så träffade jag en kollega från Provrummet när jag gick till Ica, en som jag och Cicci jobbade i samma skiftlag som, och han är så underbar! Han pratar om att han vill att både Cicci och jag ska komma tillbaka och att det behövs ett generationsskifte, som jag och Cicci skulle bli början på (det pratade han mycket om redan under tiden vi var där). Och jag sa till honom som jag säger till alla som frågar/pratar om den här situationen, att kommer det en lucka och jag erbjuds den, då tvekar jag inte att ta den. För jag vet att jag vill tillbaka!

Det känns bra att veta vad jag vill för en gångs skull! Jag hoppas andra märker det med, att jag verkligen vill det här! Jag har aldrig vetat riktigt vad jag vill med mitt liv i jobbväg, men kommer jag tillbaka dit, då utesluter jag inte att jag kommer hålla mig där ett bra tag framöver! Jag vill verkligen lära mig allt och bli BRA på det dessutom! Vore fint!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0