Skriva en saga

Ja, det är något jag funderar på.

Länge har jag velat skriva en fucking bok (som i en novell på massa sidor). Men jag tror inte riktigt det är det lättaste för en person som jag som knappt skriver något om jag inte måste... och det var ett tag sedan det fanns ett måste på området. Skoltiden är förbi... ska jag skriva nu, då är det helt upp till mig.

Tanken som slog mig när jag funderade på en kortare saga, var någon form av blandning av böckerna som förkortar riktiga böcker i 3-4 serierutor, och en barnbok, oooch en gammal bok. Nu kommer det inte bli riktigt så. Men lek med tanken att vi tar boken 1984, skriver den i förkortad version, på ett förenklat sätt, men där budskapet är ungefär detsamma som i originalboken.

Även om jag inte tänker göra precis på det sättet, så öppnade det upp mitt huvud lite och jag tror jag kommer ha lättare för att få till en potentiell historia om jag börjar så... och sedan bygger på allt eftersom!

Kan det fungera? Mhm? Ja, klart det kan!


Kommentarer
Postat av: Linda

Pro tips: LÄS MER FÖR I HELVETE. Läsande gör det lättare att skriva eftersom det ökar ditt orförråd och lär dig känna av språkets rytm mycket bättre ;>

2010-07-03 @ 22:16:11
URL: http://kaffekatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0