Jag = Gnällig bitterfitta?

Ja, klart jag är en gnällfitta!

Håller på att flyta bort i värmen! Svettas är oundvikligt när bara vädret i sig gör en svettig, lägg därtill ett svettigt jobb i allmänhet!

Jag är dock ovanligt odeppig för att vara nyvaken! Även om jag försökte vara lite ledsen över att jag saknar att åka på familjesemestrar och sånt. Klart jag blir ledsen om jag tänker på det... det är ju trots allt mycket mysiga saker som varit! Även om jag ibland känt mig väldigt otacksam! :/

Men nu är det egentligen för varmt att bry sig! Orkar inte :(
Orkar inte fokusera!

Minns fina semestrar från Smögen på bästkusten! Från öland och gotland... från vulkanön Santorini, Grekland. Åren passerar fort! Blotta tanken på hur mitt liv såg ut då, hur mina föräldrars liv såg ut då! Och kanske inte minst, hur värdefull den tiden var för dem, även om jag själv (antagligen precis som alla tonåringar, även om det inte ursäktar något) inte förstod hur tacksam jag skulle varit redan då!

Bättre sent än aldrig att inse! Men det tröstar föga när jag tänker på det!

Jag tror jag hatar tid... i alla fall att den är så skoningslös! "Tiden läker alla sår" , jovisst! Blir man dement så! Annars kan man få vänta livet ut! Sånt man helst vill glömma borde ju dock vara svårast att släppa, just eftersom man måste veta vad man ska glömma också! Och det man gelst vill glömma är ju antagligen något som gör sig påmint ofta, eller åtminstone gjort ett stort avtryck! Och så länge man minns det man vill glömma så har man ju inte glömt, men sen när man glömmer, då är det ju för att det inte är viktigt att det försvinner längre! Eller?

Kommentarer
Postat av: Linda

Du har dåligt samvete för så konstiga saker. Men vad vet jag, jag har aldrig varit på en lyckad familjesemester.



+ det rengar här förtfarande, bliru avis?

2010-07-13 @ 09:40:20
URL: http://kaffekatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0