Drink n' drive

Jag är en sådan rebell! Jag vet att det inte är ett dugg roligt egentligen.
Men jag funderar på att ta ett glas whiskey innan jag tar mig an mitt senaste kap på spelfronten! Nämligen...

Det bara måste vara en intressant upplevelse att köra! För ärligt talat, vem köper ett spel där man kör BUSS?

Jag kan förstå att man kör bilspel där man tävlar och håller på, där man kör över folk och skjuter vilt omkring sig. Men... "Nästa stopp: Strykjärnet" får de väl inte att resa sig/rinna till i något par underkläder?

 

Målgruppen för ett spel som detta måste vara begränsat till busschaufförer som älskar sitt jobb ohälsosamt mycket, eller möjligtvis en busschaufförs barn som vill göra det pappa eller mamma gör. Men då frågar jag mig, är det lönsamt att göra ett spel för den målgruppen? Men vad vet jag... USA är ju möjligheternas land. Det kanske är en sjuhelvetes åtgång? Maybe!

 

Nåja, det blir nog ett hederligt test först. Sen eventuellt ta en whiskey och se om resenärerna uppskattar det. Jag har kört Need for Speed Underground 2 när jag var full en gång, den gången gick det faktiskt bättre (eller ja, det gick i alla fall inte sämre) än jag normalt kör! Men sen är ju jag en sån som gärna glider längs vägräcken i tvära kurvor. Inget föredömligt körande ute i den riktiga världen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0