Allt är på gott och ont

Om två timmar börjar jag jobba. Eftermiddagskift är inte min kopp te eftersom man bara går och väntar på att jobbet ska börja, samtidigt som man kommer hem alldeles för sent för att kunna göra något vettigt.

Men idag känns det inte så farligt. Jag hoppas det ska gå bra att jobba ensam med en sommarjobbare. Hon verkar trevlig och det är nästan viktigast, att den man jobbar med inte är helt efterbliven. Men samtidigt är jag lite orolig för att ryktet om att hon kan vara slarvig och prata i telefon en del ska stämma. Det jag kan göra är att köra på för allt vad mitt samvete håller för i alla fall. Antagligen en kompromiss av de två jag jobbat med nu innan. Två Duracell-kaniner och en... vars batteri behöver laddas ofta.

Och Linda bara sover och sover :@

Idag åker min familj till Gotland. Allihop! Mamma, pappa, bror och the doggies! Ludde och Balder!
Det känns... lite sorgligt att inte vara med själv! Jag har alltid varit med förr... åtminstone när bror varit med! Mamma och pappa har ju åkt själv till Portugal och Kroatien utan oss, och då har det ju varit en sak. Men ja, nu ska de tillbaka till raukarna, där vi alla var för 13-14 år sedan...
De kommer nog få det väldigt mysigt! Det tror jag! Jag hade ändå inte kunnat hälsa på under den här veckan när jag jobbar som jag gör, på så sätt blir det ju ingen större skillnad.

Men det hela kommer ner till meningen med livet. Eller rättade sagt, min mening i alla fall. Alla har väl någon gång frågat sig vad den är. Vissa letar ett generellt svar för alla människor... och då tror jag att man kan få leta hela livet utan att hitta något. Letar man däremot för sin egen del har man nog större chans att hitta rätt. Min mening har jag hittat och den kan ingen ta ifrån mig. Att leva på det sätt som får mig att må så bra jag kan må, samtidigt som jag försöker sprida det till de som betyder mycket för mig. Att bara må bra själv fungerar inte. Den cirkeln av att må bra och att få andra att må bra är det jag behöver.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0