Pryyylar och Amanda Jenssen

Just nu har jag en prylperiod! Jag köpte ju en mobil eftersom min Sony Ericsson K850i beter sig allt annat än normalt. Den startar om spontant, högtalaren fungerar inte längre (för ringsignal och larm). Vibrationsfunktionen har av någon anledning gett upp när det kommer till alarmet... inte till samtal, sms och kalender-grejer! I övrigt fungerar den väl rätt okej, det går att ringa (utom när den dör), det går att skicka sms/mms och det går att surfa med den fina Opera Mini-browsern... (återigen, när den inte dör).

Jag köpte i alla fall en tardig kopia av iPhone, en "3G i9", AKA Hiphone/Sciphone...

Vilket jävla skräp det var... tyvärr! Menyerna laggar, ser skabbiga ut, allt är dåligt översatt och sådär. Det är väl rätt schysst med 900kr för en touch-mobil med möjlighet att använda två SIM-kort (öh, när man nu behöver det..). Jag försöker hitta nytta OS till den, men jag orkar knappt försöka. Ska samla krafter till att ringa Telia och se om jag kan få tag i några inställningar till MMS och GPRS... för innan jag fått det suger den alldeles för mycket för att mitt SIM-kort ska förflyttas från min gamla till den nya.

Faktum är att jag funderar på att göra som jag och min kollega på jobbet kom på. Jag kan ta den och dra i väggen eller... kasta som frisbee utomhus när folk ser på! De lär ju tro att jag kastar en riktig iPhone... vilket vore lite kul! :$ Fast fortfarande lite onödigt med 900kr... kanske kan sälja den för 500kr (max) till någon som verkligen orkar förbarma sig över den!

Sen visade mitt... ex som hon blivit nu, Linda, mig att Apple ska släppa en iPad... och blir jag inte lite förjust i denna skapelse? Jo... klart jag blir! Den såg riktigt, riktigt trevlig ut och jag kommer tvunget behöva hålla utkik efter den! I mars/april ska den komma till Sverige... priset lär väl bli "intressant" att se. Prylar som företagen har för avsikt att släppa "billigt" brukar bli dyra i Sverige i slutändan ändå. Den dyraste modellen som finns på Apples hemsida just nu kostar runt 6200kr, vilket inte lär blir fallet i Sverige! Den landar väl säkert på 10000kr, om det räcker!

I värsta fall får jag väl beställa från USA om jag verkligen kommer vilja ha en... men det tror jag att jag kommer vilja! Den verkar riktigt häftig och ser ut att kunna komma till användning till precis det användningsområde jag alltid saknat! Nämligen att kunna skriva precis när jag känner för det! Framför allt blogga smidigt precis när jag känner för det, på bussen eller... ja, när lusten faller på helt enkelt!

Visst finns det mobiltelefoner som går att blogga med och hit och dit! Men det är så pilligt och sådär... med en iPad skulle jag antagligen klara mig med en ganska enkel mobil (med kamera). Usch vad nördig jag känner mig... :$

Nåja, nu kommer en lista med musik som just nu är het! Amanda Jenssen står dock i en klass för sig själv just nu. Det kom en aning otippat, men idag på väg till Ica kände jag att det var helt rätt just nu!

Artister som är heta:
Amanda Jenssen (+)
Animal Alpha
Muse

Låtar som är heta:
Alter Bridge – The End Is Here
Amanda Jenssen – Amarula Tree
Eminem – Sing For The Moment (trodde aldrig en Eminem-låt skulle komma med på en sån här lista för mig)
Nightwish – Ever Dream
Soundgarden – Black Hole Sun


Kommentarer
Postat av: Linda

Det är bara för att du vill sexa Amanda Jenssen :E

2010-02-01 @ 00:08:16
Postat av: Linda

Vill ej vara titulerad som ex btw [no-no]

"Linda" eller "Min vän" borde la fan duga.

2010-02-01 @ 00:09:08
Postat av: Tobbish

Njae! Jag vill inte sexa henne! Jag vill lyssna på hennes musik!



Och ja, du har så rätt! Det kändes konstigt att skriva! From now on...!

2010-02-01 @ 06:37:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0