Jag är pepp!

Det mesta känns... ganska rätt just nu! Det som kan bli bättre är givetvis disciplinen. Jag kan få saker gjorda som inte ska behöva skjutas upp och skjutas upp... och skjutas upp! (disk, städning... tvättning och sånt som gör underverk för lägenheten).

Men ja, på det stora hela känns mycket bra!

Trots en del turbulens senaste dagarna känns det mycket bättre med Linda. Kanske har svårigheterna och problemen bidragit med något positivt? Det känns onekligen så, även om det aldrig är kul och ofta kan vara jobbigt när det blir svårt. Men tålamod är grejen, tror jag! Det återstår att se vad framtiden har ett erbjuda... det är antagligen rätt bra att det är som det är nu, och ska saker och ting ändras på området är vi förhoppningsvis båda redo, och mycket klokare och mer erfarna när den dagen kommer, vilket isåfall är något bra!

För övrigt gick jag såklart och funderade på ovanstående när jag gick hem till päronen. Jag valde att slumpa alla låtar i hela iPoden, vilket ledde till att jag enbart fick höra låtar jag inte brukar lyssna på... vilket i sig är rätt anmärkningsvärt! Vad som var än mer anmärkningsvärt var att jag tänkte på texterna... låtarna som dök upp avlöste varandra med saker som verkligen kändes pikande till den rådande situationen. Det var nästan som om låtarna var menade att hjälpa mig tänka... (om det är så borde Apple kanske höja priset på iPods).

Apropå Apple så känner jag mig nu pepp att köpa telefon imorgon med, visst, en viss tvekan finns, men nu är den främst från mig själv, vilket känns bra. Men den lilla tveksamhet som finns bleknar ändå jämförelse med det positiva! Det känns alltid nervöst och tveksamt inför en investering av det här slaget, annars hade jag köpt mycket onödigt skit genom åren!

I övrigt har jag spelat lite NHL 10 nu den här helgen, och det är roligt igen. Det är lite si och så med att spela online eftersom mina matcher oftast dc:ar och jag torskar med 0-3. Men nu har jag en säsong där jag spelar som Edmonton Oilers, och det är mycket kul! Jag är statistikkåt och det är främst på det området det tillfredsställer, samt att det såklart känns rätt skönt att stänka dit puck efter puck också! Min målvakt har för övrigt häftigt ryskt namn... nämligen Khabibulin! Sug på den! Synd att han är gammal och troligtvis lägger ner snart (ja, spelarna slutar ju när de börjar bli till åren/hamnar i en situation där ingen vill ha dem).



Imorgon har jag tänkt börja med min blogg (läs: dålig disciplin längre upp). Jag vet att jag skrivit det förr... men imorgon ska det börjas. Jag ska inte behöva be Linda hota med att försvinna ur mitt liv och liknande för att saker ska hända! Tänk om jag skulle lyckas svika och hon måste genomföra hotet? *ryser*

Och idag vann Brynäs igen, femte gången av fem mot Luleå den här säsongen. Underbart fint! Matcherna mot Luleå är nästan alltid tråkiga, och idag var inget undantag! Men när det skramlar in 3p och en seger är det uppskattat! Idag var inte Brynäs på tå, men det var målvakten och i synnerhet stolpar och ribba som räddade det hela från att bli 2-4-torsk eller värre.

Note to self: doggy!

Tada!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0