Att stämpla sig

Igår på lunchrasten var jag iväg till Telia för att fråga om den mystiska prisskillnaden mellan att köpa en iPhone i Telias butik, och att köpa hos The Phone House.

Inget av priserna är väl direkt lockande egentligen, men när det skiljer 2500kr i två olika butiker, för SAMMA abonnemang och SAMMA mobil. :S Hos Phone House kostar den, seriöst... 9300kr, hos Telia 6800 :S.

Det gäller alltså ett erbjudande som finns, "Telia Prata På Mobilsurf Alltid" och en iPhone 3GS 16Gb. Som om man går mellan två butiker alltså kan skilja så mycket... undrar var man väljer att köpa den då? o_O

I mitt fall kändes det i alla fall mest lockande i Telias butik. Där det för övrigt kostade 1000kr till för 32Gb. Vilket i sammanhanget, om övervägandet att betala 6800 över 2 år finns, då känns det som att en tusenlapp till kan vara okej, med tanke på att minnet inte går att uppgradera i efterhand.

Men ja, tanken är att betala 4000kr i butik och sen runt 140kr i månaden. Vilket är mer än en hundralapp mindre i månaden än jag betalar för min mycket efterblivna telefon jag använder just nu. Och jag trooor jag blir nöjd om jag gör det här köpet... MEN

Jag känner mig ganska prylbögig, jag vet inte om det är värt att köpa den för att höra kommentarer från personer vars åsikter jag trots allt bryr mig om, åtminstone tillräckligt för att ta åt mig och få en känsla av att jag gjort något dumt, vilket det trots allt inte känns som det skulle vara...

Den har allt jag önskar mig av en mobil just nu och sådär... what to do? :( Jag var ju så pepp... jag vill vara pepp!

Jag vill inte bry mig för mycket om vad andra tycker och tänker... men det säger sig själv att jag, om jag köper kommer få höra saker jag inte vill höra...

För övrigt, mitt i allt detta tjatter om telefon så finns det förhoppningar om att träffa Linda i mars, vilket jag hoppas blir av, även om vi inte tittat närmare på saker och ting än. Den som lever får se, jag vet i alla fall att jag ser fram emot det redan!

Time to go to work!

Kommentarer
Postat av: Linda

Vill inte se Alice i Underlandet med någon annan, så vi måste ses i mars ;>

2010-02-05 @ 12:14:07
Postat av: Linda

Och du är en prylbög som konsumerar onödiga saker och som köper dig lycka via onödiga prylar, men stå för det och köp dig din Iphone ;>

2010-02-05 @ 12:15:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0