Uppföljning

Idag har jag varit... ganska duktig ändå, känns det som. Helt nöjd är jag inte... det kan alltid göras mer och bli finare och sånt.

Det som är kvar att göra är att diska lite/göra fint i köket. Dammsuga överallt och plocka undan sånt som ligger framme fast det inte finns en anledning.

Imorgon är det förmiddagsskift. Det betyder upp och hoppa vid 04:50, sen iväg och inleda den första veckan på mitt kära 4-skift. Det kommer bli skönt, även om jag fortfarande drömmer om att komma tillbaka till mitt gamla jobb (där det är 5-skift nu <3 ) Men med nuvarande krav på snurr i maskinen jag jobbar i kommer det troligtvis bli 5-skift även i maskinen jag jobbar i nu.

Det är något magiskt med 5-skift. Även om jag inte gått det mer en i en skiftcykel så har jag fina minnen från sommarjobbarna 2008, då de flesta av de jobbade just 5-skift. En per skiftlag, samt i kontinuerliga-2-skiftslagen som jag jobbade i. Det blev någon övertidsnatt här och någon övertidsnatt där när någon var ledig och då var det faktiskt riktigt trevligt att jobba. Även om jag inte drunknade i arbete så var det en förbannat trevlig tid!

Well well! Borde diska och göra lite vettiga saker.

Imorgon dyker Linda upp med sitt flyttlass, som om jag fattat rätt består till störst del av böcker! Dock blir det ett besök till Ikea för köp av en byrå som hon ska ha bredvid sängen. Det blir bra! Sen flyttpizza! (minns själv att jag köpte en sån i Växjö... en kebabpizza med pommes på)

Sen får vi väl hålla oss sysselsatta med film/Guitar Hero/whatever floats... our boat!

Woho! Jag och Mange vann för övrigt en väldigt fin match på Starcraft 2 idag. Vi gjorde proceduren kort med våra motståndare som blev paff som alltid när vi började bygga ett... anfallande försvar inne i deras eget läger. Vilket alltså leder till att de inte kan bygga sin bas eftersom våra byggnadet skjuter sönder allt de bygger. Fint!

Och så en sak till... jag funderar på en till blogg! Eller ja, jag har ju länge funderat på mer.

Idéerna är två, jag har planer på att göra en blogg där jag i huvudsak tänker fokusera på att kommentera andras bloggar, i syfte att få kommentarer tillbaka och så ska det rulla på så. Jag är även pepp på att skriva mer om hockey! Har en känsla av att... äh! Jag skriver det här sen! CS-manager-inlägget får vänta, det kommer ändå en ny version snart så skriver jag nu kommer stora delar att vara totalt värdelösa nu ändå. That's that!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0