Seg har jag varit

Det har varit dåligt med bloggande på sistone. Inte p.g.a. brist på saker att skriva, utan snarare brist på tid att skriva saker... eller... kanske inte ens det? Utan bara allmän... brist på ork att skriva! Livet fungerar bra ändå... men det är ju kul att skriva av sig ibland!

Nu bor ju i alla fall Linda här! Det är trevligt! Det syns i hennes blogg betydligt mer än vad det synts i min (logiskt, jag har ju inte skrivit så flitigt, nej!).

Jag håller just nu på och vänder på dygnet lite. Imorgon ska jag jobba från 17:45 - 05:45. Så för att inte vara helt död under natten håller jag mig uppe längre än vad jag normalt skulle göra. Resterande vecka är det dock bara 22:15 - 05:45! Men det ska bli mycket trevligt att gå nätter igen.

Och det ska bli intressant att se hur det fungerar att jobba och ha sambo och sånt! Förmiddag är ju normalt, jag går bara upp tidigare... men är sen hemma och livet är ganska normalt! Under eftermiddag- och nattveckan blir det ju lite speciellt, inte minst under nattveckan. Jag räknar lite halvt med att vara hemma, nyduschad och i sängen... någon gång runt 06:30 i alla fall. Sen sova till ~11:30-12:00 någontingish!

Sex spel turas om att slåss om min uppmärksamhet med. Starcraft 2 är mycket, mycket trevligt och jag tycker 10:orna det fått i omdöme av (speltidningen) Levels nördiga skribentcrew.

Då och då görs ett litet inhopp i WoW. Jag har kommit fram till att mycket av det jag gillar med WoW har sin grund i LAN:et med Cicci, Peter och min käre bror. I was such a blueberry back then. Och det gillar jag.
Jag känner mig omåttligt skum när jag inser att jag får små impulser som säger typ... "Vore det inte lite mysigt att questa där en stund?". Det känns geekigt, men samtidigt så är det mycket avslappnande!

Nåja, det var 2 av 6... 3:e av 6 är Red Dead Redemption... pang-pang i the wild, wild west! Brutalt och roligt!

"Jag råkade skinna hästen!"

4:a av 6 är inget mindre än NHL 10, behöver en liten dos hockey ibland.
5:a av 6 är Final Fantasy 7, världens bästa spel... överlägset!
6:a av 6 är Tiger Woods PGA Tour 11, spel med golf-Tigern där fokus ligger på de 18-hål som golfbanan består av och inte hålen han jagar på fritiden...

Och på torsdag ska jag och Linda på hockey! Träningsmatch mellan Brynäs och AIK. Det är lite roligt hur alla AIK/Djurgårdsfans håller på. Men just AIK är väl ändå värst antar jag, med sin Black Army i ryggen, vars slogan "Må de hata oss, blott de frukta oss" skriker snusande tonårsfjortis med för lite moderskärlek lång väg.

De vill vara hatade... men glömmer en sak. Okej, supportklubben är säkert hatad av många... men det är ändå vad spelarna som representerar AIK som spelar matcherna. Ingen fruktar AIK mer än något annat lag. Det är snarare tvärtom i nuläget, AIK är tippad i botten av... alla utom de som hejar på AIK antar jag.

Nåja, nu ska jag kolla lite Aftonbladet, sen blir det tandborstning och sömn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0