LOL

Ett inlägg om CSM... tjoflöjt du! Det blev det ju mycket av! Men jag lovar att det kommer... men troligtvis inte idag.

Jag har lite smått panik! Det är nog båda befogat och... inte! Jag borde plocka med allt för fullt! Det finns helt klart mycket att plocka med! Jag tänker dock begränsa min ansträngning till att göra följande:

  • Göra plats för Lindas kläder i en garderob (höll på att skriva "Göra plats för Linda i en garderob"... vilket iofs hade fungerat med, men också kunnat låta aningen brutalt om det tolkats fel)
  • Städa allmänna utrymmen (de som Lindas syster och far kan tänkas komma i kontakt med, hands of my inofficial stök)
  • Tömma kylskåpet på pinsamt daterade varor (det är väl inte datumen i sig egentligen, utan att jag låtit dessa passera med väldigt god marginal bara...)

Apropå det sista kom jag att tänka på när jag fick out-of-town-besök av en vän under tiden i Växjö... jag hade städat så noga... tyckte jag... och t.o.m. rensat ur kylskåpet från pinsamheter... TRODDE jag. Men nog lyckades vi hitta mögliga tomater som låg och myste där inne sen ändå... jag är inte så mycket för att skämmas. Men att städa ur kylskåpet och missa mögliga tomater... det är fan illa!

Har haft en trevlig vecka nere på Bästkusten med! Ett inlägg om det kommer när jag känner att jag har läget under kontroll. Och det blir väl när de tre ovannämnda sakerna börjar bli klara. Ska hinna med ett besök med mat och lite socialt med päronen också.

Mor är ju lite orolig av sig att hon inte kommer se mig så ofta som hon är van. Vilket är alldeles riktigt! Men jag har i alla fall lovat att komma förbi lite då och då när det passar! Inte minst i vinter om jag inte själv beslutar mig för att lägga pengar på Säsongskortet så jag kan se hockey hemma, för då måste jag dit och titta!

Det är för övrigt träningsmatch mellan Brynäs och AIK den 26:e augusti! Är mycket pepp på att gå. Kanske är det (äntligen?) dags att dra med fröken på matchen det var prat om hela förra säsongen (eller, det pratades väl inte så aktivt... men jag hade lovat!). Det fina med matchen är att det istället för 200-255kr/person endast kostar 100kr att gå, och det är ju fint! Problemet är att jag kan bli lite sen till jobbet, eftersom jag jobbar natt den veckan och antagligen har ~1 timme på mig att ta mig från arenan till jobbet, vilket kan bli klurigt. Men bara jag meddelar att jag blir lite sen ska det nog gå bra! En annan sak som måste passa är ju att Linda ska ha något tråkigt på nollningen hon inte vill göra. Det både hoppas jag och hoppas inte! Det vore absolut bäst om nollningen lockar, känner jag i största allmänhet, men självklart vore det också roligt att gå på matchen! Har jag tur vill någon annan gå annars!

Nåja, nu måste jag fortsätta med mitt stök... eller... motsatsen till det är det väl egentligen tänkt att det ska vara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0