Wtf!

Såg en bil igårmorse med reg.nummer 666, och det fick mig att tänka på gången när jag fick förklarat för mig vad det betyder egentligen. (666 i allmänhet, inte just i ett reg.nummer.

Det var i bilen med mitt ex och hennes kristna bror som jag, smidig som jag är utbrister "åh, 666!" när vi åkte förbi en bil. Jag skämdes direkt inombords och väntade mig... undrande respons. Istället fick jag bara snäll frågan om jag visste vad det betyder, vilket jag ju inte visste egentligen. (bara det... Djävulen... ondska bla bla som det flesta tänker).

Men siffran 6 är tydligen ondskans tal... och 3 är evighetens, kort historia... kort... 666 = evig ondska!


Det finns säkert en bra förklaring på det jag undrar, men borde inte 333333 vara samma sak? Och talet 18... borde inte produkten (av både 3x6) vara något lömskt och ondskefullt med? Fast det kanske det är? Jag är inte så påläst... men 88:an var en nazistglass? Right?

Oh well, apropå annat så susar det i knutarna just nu. Trots ett jobbigt mail under lunchen i förrgår så känns livet ganska okej nu. Jag tror mycket har att göra med att dagarna på jobbet gått bra, dagar kan stå och falla med en tung dag på jobbet, helt klart! Den här veckans fikaansvar blev något helt annat än jag först trodde! Jag var inte taggad alls på det, men det har gått jättebra och varit ett skön och välbehövlig paus från att sitta och stirra på aktuell uppgift! Avslappnande att duka fram och ta bort saker, torka av borden och sådär! Who would have known?

Gamla PS3:an är nu i Tats ägo, och i min ägo har ett PS3 Slim 250Gb tagit plats! På något vänster kommer jaginte in på Playstation Network dock. Att jag inte minns mitt lösenord är en sak, att kombinationen e-mail och födelsedag inte blir rätt är dock mystisk! Jag vet mycket väl vilken mail som samlats med PS3-mail, och det är min g-mail!
Och min födelsedag? I många sammanhang kanske jag inte skulle bry mig om att fylla i rätt, men i seriösa och ärliga sammanhang gör jag det, det skulle kännas fel att skriva något annat än det som är rätt, säger perfektionisten i mig!

Det här inlägget började skrivas igår, men blev aldrig klart... :$

Men nu är det klart! Det kommer ett fint inlägg senare idag, med positiv sak! ( :o !!!)

Kommentarer
Postat av: Linda

666 är ju vildjurets/odjurets tal, det trodde jag alla visste... kan du inte din bibel, det står om det i uppenberelseboken, mhm.



"Woe to you, oh Earth and Sea,

for the Devil sends the beast with wrath,

because he knows the time is short...

Let him who hath understanding reckon the Number of the Beast

for it is a human number, its number is six hundred and sixty six."



(okej okej, jag kan bara det där för att jag lyssnat så mycket på Iron Maiden)



Du berättar aldrig viktiga saker som händer i ditt liv för mig, så som att du redan köpt en ny ps3 :@ Känner mig ej delaktig! (ungefär som att jag känner mig oviktig, eftersom ditt liv känns okej, trots att vårt förhållande håller på att haverera och dö ut)



Meeen, jag skulle ju inte prata om sådant. Förlåt.

2010-04-09 @ 11:47:33
Postat av: Tobbish

Du får ursäkta att jag inte sa något igår! Jag hade på känn att det skulle poängteras nu, men jag tyckte vi hade viktigare saker att prata om än det, såg inte någon anledning att ta det bara för sakens skull. Det är ju ingen världsrevolution direkt :P



Jag tycker jag berättar i princip allt jag har att berätta! :P Orka gnälla för att jag inte sa det när du ändå var på en w/e-streak och antagligen inte brytt dig ändå! Vi hade som sagt annat att prata om som jag tyckte kändes viktigare!

2010-04-09 @ 14:17:19
Postat av: Linda

Det hade kanske gett oss något att prata om :@ MEN FINE W/E :@

2010-04-09 @ 14:42:51
Postat av: Linda

Jag är hemsk och ond och värdelös, jag vet :@

2010-04-09 @ 14:43:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0