Why?

Jag gick till päronen igår! Mycket varm och solig vårdag!

Köpte en liten taco-grej att tugga på inne på Statoil, sen började jag gå... ganska kort därefter var tacon slut!

And then I facepalmed!

Varför finns inga sopkorgar vid busskurerna (eller längs en lååång gångväg åtminstone)? Jag ville slänga mitt skräp, men nej! Först när jag kommit typ 2,5km, till Coop Extra, då hittade jag första stället att slänga mitt skräp!

Idag när jag väntade på bussen såg jag en busshållplats nerglasad av diverse sprit/öl/ciderflaskor. Vissa hela, andra inte! Jag menar inte heller att några fyllon skulle bry sig om att slänga grejerna i Färgat och Ofärgat glas, men en sopkorg vore väl inte för mycket begärt? Det ser ju inget vidare ut när folk inte har något alternativ annat än slänga sin skit någonstans runt busskuren. Om man nu inte vill ta med sig det man har och slänga när möjligheten dyker upp... för släpa skräp vill ju alla... (speciellt fulla!)

För övrigt har jag kommit på en idé! Jag ska designa en matlåda! Sug på den!

Kommentarer
Postat av: Linda

Bob, det är klart att det inte finns papperskorgar. Det är därför hundbajset ligger över allt. Istället för att designa en matlåda som borde du skriva en debattartikel om papperskorgsbristen som råder i Sandviken! (ja, jag är seriös).

2010-04-12 @ 10:45:31
Postat av: Tobbish

Jag har redan ritat matlådan, och ja, debattartikeln var en tanke som slog mig imorse med! Kanske kan skriva ikväll! :)

2010-04-12 @ 11:53:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0