The SMS-tjänst sleeps tonight

Jovisst, jag skulle ta tag i saken och deklarera... precis nu!

Drog iväg ett sms och fick till svar att... more or less... jag får inte göra det innan 07.

Vilken taskig attityd från en SMS-tjänst! Den sover i alla fall mindre än en människa, för efter 03 får man inte heller störa! Fast vem vet, kanske sover den inte då heller utan är ute och nosar runt på internet och beställer kokosbollar för pengarna folk betalat in som restskatt? Ja, det tror jag nog, det låter som en fin förklaring!

Guilty until proven... not guilty! (Lite bakvänt, men det är min blogg!)

En av kokosbollarna!
(WAH, vad är det i bakgrunden? Är det SMS-tjänsten som ser misstänkt beige och ovårdad ut?)

Idag jobbar jag halvdag! Happy day! Egentligen betyder det 62,5%-dag och jag kanske borde kalla det för det. För en halvdag blir det inte riktigt eftersom det inte ingår någon lunch i de 5 timmar som ska avklaras innan hemgången vid 13-tiden. Normalt sett är det ju lunch mellan 12-13... oh well.

Imorgon eller idag ska jag ta med Avatar till päronen och försöka övertyga dem om att se den. Jag har väl inte mycket till puppy-eyes att övertyga med, men jag tror att de kommer gilla den om de ger den en chans. Det finns säkerligen inslag de inte lär gilla, precis som för alla. Men överlag finns mer att fascineras av, sympatisera med, njuta av och skratta åt, än att tycka illa om. Som när Jake Sully (som huvudkaraktären heter) och Neytiri träffas första gången (hennes engelska är halva nöjet!):

Jake Sully: Look, I know you probably don't undertstand this... but, thank you.
Neytiri: [Ignores him and speaks in Na'vi]
Jake Sully: Thank you.
Neytiri: [Speaks in Na'vi]
Jake Sully: That was pretty impressive. I would have been screwed if you hadn't come along.
[Neytiri stands up and leaves. Jake follows her]
Jake Sully: Hey, wait a second! Where are you going? Wait up! Just, hey, slow down! I just wanted to say thanks for killing those things...
[Neytiri hits him with her bow]
Jake Sully: AH! Damn!
Neytiri: Don't thank. You don't thank for this! This is sad. Very sad only.
Jake Sully: Okay, okay. I'm sorry. Whatever I did, I'm sorry.
Neytiri: All this is your fault. They did not need to die.
Jake Sully: My fault? They attacked me! How am I the bad guy?
Neytiri: Your fault! Your fault.
Jake Sully: Easy. Easy...
Neytiri: You are like a baby. Making noise, don't know what to do.

Barsk Neytiri

Kommentarer
Postat av: Linda

Gillar ej deras breda näsor.

2010-04-30 @ 07:51:10
URL: http://kaffekatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0