Språkligt intelligent

Gjorde ett litet test (http://www.blogthings.com/whatkindofintelligencedoyouhavequiz/)... som visserligen kändes ganske beiget! Inte så många alternativ och sådär... men jag gillar svaret och jag tror ju också att det är något sånt jag kan tänkas vara lämpad för.

Your Dominant Intelligence is Linguistic Intelligence


You are excellent with words and language. You explain yourself well. An elegant speaker, you can converse well with anyone on the fly. You are also good at remembering information and convincing someone of your point of view. A master of creative phrasing and unique words, you enjoy expanding your vocabulary.

You would make a fantastic poet, journalist, writer, teacher, lawyer, politician, or translator.

Där har vi mina grejer! Sen att motiveringen knappast var den bästa eler mest träffande. Vissa saker stämmer, andra inte!

En bra talare? Nah.
Minns information bra? Njaa, viss typ av information!
Skapa kreativa fraser och unika ord...? Guilty... känns det som!
Prata väl med främlingar? Typ! Jag brukar i alla fall överraska mig själv när det händer!

Jag tänkte skriva något mer här... jo, jag har designat en matlåda idag. Bara kladdat för hand, den är säkert inte vidare unik eller något, men jag har aldrig sett något i den stilen. Det kanske kommer upp en pic. Men nu glömde jag blocket jag kladdade ner den i på jobbet tyvärr.

Mitt nya "Idé-block"! Ett A5-block som jag tänker förvara i min jacka at all times! Eller kanske inte ALL times... men ofta, så jag kan skriva ner när jag får (bra) idéer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0