Solresor och slumpen

Fick en liten kommentar nu på morgonen och det kollades givetvis upp vem denne var, eller rättade sagt dennes blogg!

Väl där hittade jag en länk till en tävling från Solresor, där man skulle motivera varför man ville vinna... helt enkelt!

Det som finns i potten är en veckas resa utomlands med sällskap, där man under resan ska blogga och dokumentera flitigt! Det låter som en utopi just nu måste jag säga! Jag har... alltid en dos resabstinens i mig, samtidigt som jag vet att jag älskar att skriva och jag hoppas att det är på något sånt mina pengar kommer att tjänas längre fram!

Resmålet jag valt är Kamari! En liten mysig... stad? Hmm, vet inte vad jag ska kalla det riktigt! En by...? En mysig håla! Kamari ligger i alla fall på den Grekiska vulkanön Santorini!

Eftersom jag inte är så berest, så valde jag en plats jag varit för att inte hela grejen ska faila på grund av att man är helt lost. Dessutom är Santorini en lugn liten ö med en något högre medelålder på sina besökare än mer typiska turistorter där många är partykåta och technomusiken dunkar enda till... långt efter man inlett försöken att sova!

Svarta stränder av vulkansand... hur häftigt är inte det? :o

Tyvärr anmälde jag mig en dagförsent, så utsikterna ser väl inte direkt ljusa ut... men samtidigt avsevärt större än om jag inte skickat in alls! Så det är bara att hålla tummar och tår för att det ska bli något av det här!

Over and out!

Kommentarer
Postat av: Linda

Skulle jag vara ditt sällskap?

2010-04-19 @ 11:40:01
Postat av: Tobbish

Skrev att jag ville åka med dig ja, eller flickvän eller vän skrev jag! (exemplet var "min son, min... blaha blaha!)



Tror man fick åka fler än två med. Men åker jag med dig blir det ingen till, skulle de av någon anledning inte gå för oss, då blir det nödlösning i form av en eller två vänner, tänkte jag! Men Först och främst ska jag ju vinna med mitt sena tävlingsbidrag också! :P

2010-04-19 @ 11:49:00
Postat av: Linda

Pynta i Grekland :B

2010-04-19 @ 12:40:28
Postat av: Tobbish

Ja! Då går det att pricka av Grekland på den internationella pyntlistan! Bara några länder kvar sen!

2010-04-19 @ 13:31:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0