Man lever bara två gånger...

...om man ska tro Bond-låten!

Visserligen syftar den på att man lever ett liv när man är vaken och ett annat när man drömmer, vilket dock inte hjälper speciellt mycket egentligen! Vad ska man... eller i detta fall JAG göra av det liv jag har? Det känns som att skriva är det bästa! Men det förutsätter att jag skriver BRA också!

Men det växer fram mer och mer som det vinnande alternativet! Det blir på sätt och vis ett sätt att leva två gånger med! Ett liv i det som skrivs också! Kanske kan att skriva om en del saker kompensera för att det saknas irl? Det är billigare att göra research och skriva om en vecka i Grekland än att åka dit. Sen går det ju inte att komma ifrån att det är varmt, skönt och exotiskt där! Men skriver jag tillräckligt bra kanske det inte känns så långt borta? Det är jag ganska säker på!

Nuförtiden finns ju internet med hela dess bild- och faktaarkiv som, med lite inlevelse, kan skrivas till något hyffsat verklighetstroget.

Det lutar för övrigt åt gym/simning framöver! Nu närmast hägrar dock innebandy i helgen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0