Borr borr!

Har haft ett kort möte på morgonen och idag på eftermiddagen ska jag ut med en kille och borra vid någon damm. Det blir en intressant upplevelse! Betydligt mer intressant än att bli mer eller mindre utpressad om att ta körkort, eller inte få förlängd tid på jobbet...

Jag ska alltså lägga en massa pengar för att kanske behöva åka bil några gånger per år? Logiskt och bra! Jag gillar inte när betydelsen av ett körkort ska överdrivas! Skicka någon som kan köra då! Varför måste jag göra det som öndå är tänkt att bli guru i ett ritprogram, inte någon rallyförare!

Träffade faster igår! Hon är en trevlig och väldigt sprallig historia! Köpte arbetskläder av henne (eftersom hon jobbar med sånt, oki!)! Kanske lägger upp bild på kläderna om jag får läge!

Pratade med min gamla chef igår efter jobbet. Hon berättade lite om läget och det gjorde jag med! Vill jag tillbaka till Sandvik? JA! Klart jag vill tjäna mer pengar, jobba färre timmar och dessutom olika skift? JA! Jag hade troligtvis fått sommarjobbet där om jag skickat ansökan, men jag har ju jobb för stunden så det blev aldrig av! Men kul för Cicci att hon sökte och kom tillbaka! Nu har jag i allafall anmält mitt intresse och hon vet var hon har mig om det behövs plockas in en till!
Hon sa att det kändes som igår vi slutade, och försäkrade mig om att jag inte var glömd, och det är ömsesidigt! Så ömsesidig att jag ska dit och hälsa på ikväll faktiskt! Kolla läget och vara lite social! :) Det blir fint!

Men nu ska jag äta frukost och prata lite med pappa!

Kommentarer
Postat av: Linda

Tycker inte att du ska ha så negativ syn på körkort - det gör det bara svårare! :c

Tänk vad skönt när du väl har det!

2010-04-14 @ 11:22:06
Postat av: Tobbish

Det är svårt att inte ha det när alla tjatar! Min tidigare erfarenhet peppar mig inte heller... kan jag inte bara få leva utan körkort och vara glad, och att det accepteras av folk...



Tar jag är det för att jag vill!

2010-04-14 @ 18:03:42
Postat av: Lampan

Du måste ju inte använda körkortet, bara för att du har det. Men det faktum att du har det kan ju hjälpa till för att få jobb, och tydligen även för att behålla ditt jobb nu.

Det ÄR onekligen bra att ha. Emil har körkort, men kör nästan aldrig (vilket iofs gör det lite läskigt att åka med honom när han väl gör det), men när jag skulle flytta hit så kunde han ju låna en bil och köra och hämta mina saker!

Och nu i helgen ska vi låna en bil för att åka och hämta saker vi hittat på Blocket, det är ju också bra.



Sedan kan jag förstå att man blir lite anti av att alla tjatar, jag blir jättestörd av att min pappa och hela hans släkt alltid frågar när jag ska börja övningsköra. Man känner sig nästan lite sämre än de bara för att man inte vill ta körkort just nu.



Men det kan vara bra ändå! Du får ju inte sumpa ditt jobb eller jobbmöjligheter bara pågrund utav envishet, det funkar inte riktigt!

2010-04-15 @ 17:28:30
Postat av: Tobbish

Lampan: Mjo, det är klart att det inte är en nackdel att ha... men jag har lagt över 10000kr på senast jag försökte, och det skulle säkert krävas minst hälften för att försöka igen, om det räcker... :/



Det är ju inte att jag inte försökt... jag känner mig för ouppmärksam... eller för uppmärksam kanske... jag känner mig som en fara för andra när jag kör... även när jag övninskör så är ju människorna runt omkring riktiga...



Ska testa någon ny version av någon trafiksimulator till datorn, något sånt kanske kan fungera!

2010-04-16 @ 16:16:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0