"Världens kanske viktigaste information"

Precis så stod det på ett häfte jag fick hem häromdagen! Vad det gällde? Vaccination mot svininfluensan såklart!

Jag kan inte hjälpa det, förmodligen beror informationens utformning på flera saker, men vore det inte för att jag tror just det, hade jag nästan trott att någon vill lura i oss det här vaccinet av en annan anledning än som anges.

Jag har astma och är därmed en av de som har rätt att vaccinera mig före andra eftersom jag tillhör en "riskgrupp".

Det finns redan konspirationsteorier om vaccinet och själv är jag egentligen ganska anti mot såna saker. Kanske har jag sett On her majestys secret service för många gånger som får för mig att vissa sjukdomar som uppkommer för att någon vill det.

Det går att kalla det att vara paranoid kanske, att inte utesluta att när alla vaccinerat sig efter en såhär uppstressad hype av hur farlig svininfluensan kan vara, kan innehålla något som gör oss känslig mot något annat istället, eller något som märks först en viss tid efter man tagit vaccinet, inte vet jag. Tar jag vaccinet är det väl främst för att mamma oroar sig eftersom jag som sagt tillhör en riskgrupp och det därför ska vara extra viktigt.

Men jag tror ändå det hela är överskattat. Influensor kommer och influensor går, sen kan man krydda de med häftiga namn, man kan sätta "fågel" framför... eller som nu "svin"

Vad blir det härnest? "Fiskinfluensan"? Eller för ännu större skrämselfaktor... "damminfluensan" eller "vatteninfluensan". Folk skulle bli städmissbrukare för att hålla influensan som sprids via damm borta, eller dö av uttorkning eftersom allt som innehåller vatten och vätska kan smitta! Dammsugar- och moppförsäljarna skulle jubla! WHOOPAAH!


Kommentarer
Postat av: Linda

Jag vet inte om jag du får höra på mitt eviga klagande om det onda vaccinet, men jag håller med dig :3

VACCINERA DIG INTE!!!

Och...w00t? Har vi med astma förtur? :o Varför har vi det? :o

2009-10-19 @ 17:02:42
URL: http://vidgadevyer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0