Pissväder har vi här!

Idag är en sån dag när man är glad att det inte finns något tvång att gå ut. Visserligen finns det på sätt och vis eftersom jag på något sätt måste ta mig till mina pärons matbord och tv. Men det är det värt. Alternativet är att sitta ensam hemma och äta något som finns tillgängligt. Det betyder i princip kyckling eller pytt i panna, som jag dessutom måste äta själv! (lockar inte)

Det lutar alltså åt... en mat jag inte vet vad det är än, samt en kväll framför Idol. Det kan vara ganska trevligt, ännu trevligare om rätt personer åker ur. I annat fall har jag i alla fall ett kritiskt blogginlägg att skriva efteråt, och det vore ju å andra sidan positivt. Inget ont som inte för något gott med sig och sådär!

Jag upptäckte senast att jag har tre favoriter (som jag naturligtvis måste söka upp namnen på eftersom jag inte kan de utantill).

Favoriter
1. Mariette - Känns naturlig på scenen och sången känns självgående
2. Calle - Som den rockigaste deltagaren kan jag bara gilla honom
3. Tove - Inte oväntat att hon tippas som slutvinnare, verkar grym!

Mår dåligt av att höra
1. Rabih - Jag trodde inte mina öron... nervösa spasmer varje gång han pratar och sjunger... åker förhoppningsvis snart eftersom den rösten inte kan klara mer än någon enstaka stil.

Mår dåligt av att se
1. Erik - Trots hans taniga kropp och ettriga jättehuvud så går det inte ta ifrån honom att han sjunger som få! Även om det kanske kommer faila om han tvingas sjunga något som inte är gjort för hans väldigt "Summer of 69:iga"-röst.

Nåja! Nu blir det satsumas!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0