Idol... ja, jag skriver om Idol! -.-

Det är väl min kärlek till att kritisera saker utifrån mitt perspektiv som drar mig till att titta på Idol antar jag. Det jag vet är att det inte har något att göra med att jag vill kunna prata med folk om det, för att så att säga "hänga med". Nej, det är den lilla kritikern i mig som tittar fram och delar ut lite positiv kritik hit och lite... mindre positiv kritik dit!

Idag var det ju speciellt med Michael Jackson-tema! Troligtvis det bästa temat som varit och kommer vara, åtminstone fram till det årliga rocktemat dyker upp.

Bäst idag
1. Reza - Överlägsen skulle jag vilja säga! Hon var nära Michaels sound, utan att göra sig till!
2. Erika - Gjorde en grymt imponerande tolkning av Beat it. Attiiiiiiityyyyyd!
3. Eddie - Gjorde det väldigt bra med en skum låt att sjunga, They don't really care about us, mycket bra!

Sämst idag
1. Camilla - Kikki Danielsson... tyvärr! Det blev aldrig något ös, det blev tralliga låtar till det tog slut idag.
2. Erik - Valde en svår låt och fick beröm av juryn, men jag tyckte inte om det. Det blir fel när det inte finns någon dans. Och hans egen version av låten blev inte i närheten av så bra som originalet (Thriller).
3. Nicklas - Lös av ett självförtroende som... kanske var nödvändigt, men direkt missvisande. Det varken lät eller såg något vidare ut.

Dagens utropstecken
1. Rabih - Trodde han var helt slut efter sin tama insats senast. Men rösten visade sig passa ypperligt till lugna Michael Jackson-låtar. Men nästa vecka, oavsett tema känns det rätt mörkt för honom.

Sovdags strax! Mitt huvud säger det åt mig, det smärtar lite. Imorrn är det hockey. Färjestads vinstsvit tar förhoppningsvis slut. 24 raka hemmasegrar eller något sånt monstruöst. But everything that has a beginning has an end!

Kommentarer
Postat av: Linda

trååååååååååååk

2009-10-17 @ 02:05:12
URL: http://vidgadevyer.blogg.se/
Postat av: Linda

fniss ;< Förlåt ;<



Du skriver bra... men vadfaaan. IDOL :(

2009-10-17 @ 02:06:09
URL: http://vidgadevyer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0